Vasile Bănescu (BOR) îl face praf pe Nemo, câștigătorul Eurovision: ”Victoria lui Nimeni”

Publicat: 12 mai 2024, 16:08, de Cristian Matache, în ACTUALITATE , ? cititori
Vasile Bănescu (BOR) îl face praf pe Nemo, câștigătorul Eurovision: ”Victoria lui Nimeni”

Purtătorul de cuvânt al Bisericii Ortodoxe Române, Vasile Bănescu, a emis o declarație vehementă în urma câștigării concursului Eurovision de către interpretul Nemo, exprimându-și profundul dezacord față de câștigător și interpretarea sa.

Într-o analiză critică, Vasile Bănescu a descris victoria lui Nemo ca fiind „una zdrobitoare asupra firescului, una insultătoare la adresa Muzicii, una exterminatoare a bunei-cuviințe și bunului-simț”. În opinia sa, această victorie nu face decât să caricaturizeze și să evacueze din conștiința colectivă a publicului telespectator „elementele esențiale ale culturii reale și ale reperele morale fundamentale”.

El a subliniat că victoria lui Nemo la Eurovision reflectă o „masă în stare de ebrietate ideologică”, în care valorile autentice și distincțiile între bine și rău sunt estompate de un „activism șleampăt” care distorsionează realitatea și denaturează arta.

Bănescu a criticat în mod specific piesa cu care Nemo a câștigat competiția, numind-o „un imn chinuit înălțat non-binarității” și acuzând-o că promovează o „fluidizare aberantă a datului ontologic al sexualității masculine și feminine”.

Într-un pasaj sugestiv, el a subliniat că victoria lui Nemo este într-adevăr „expresivă în context”, referindu-se la ideea că acest eveniment reprezintă o „destinație a oricărei smintelii ideologice”.

Analiza lui Bănescu se întemeiază pe conceptul de „masificare” și „depersonalizare”, evidențiat în lucrarea lui Denis de Rougemont, „Partea Diavolului”, în care se discută despre tendința societății de a se orienta către anonimat și masificare, renunțând la individualitate și responsabilitate.

Declarația lui Bănescu a generat o serie de reacții în rândul publicului, unele exprimând susținere pentru poziția sa, în timp ce altele au criticat tonul său dur și opoziția față de exprimările culturale contemporane.

În final, această controversă evidențiază divergențele de opinie și tensiunile culturale din societatea contemporană, reflectând un dialog complex între tradiție și modernitate.