Nicușor Dan recunoaște că e incapabil să rezolve problemele din Capitală. Traficul și apa caldă, peste alte două mandate
În 2020 Nicușor Dan, candidat la primăria Capitalei, promitea, printr-o serie de mesaje electorale, rezolvarea rapidă a problemei termoficării și a traficului din București. În prag de alegeri, actualul edil nu își asumă nici afișele din campania electorală trecută și nici nu propune vreun proiect concret pentru a rezolva cele două mari probleme din Capitală.
Întrebat de cât timp ar avea nevoie să rezolve problema apei calde și căldurii din București, acesta a declarat că încă 8 sau 12 ani în fruntea primăriei ar fi necesari. În același timp, sigurele investiții au fost făcute pe proiectele administrației Firea.
Nicușor Dan, nu a aplicat în patru ani de mandat nicio soluție durabilă pentru a asigura furnizarea adecvată a apei calde către toți bucureștenii. În perioada 2016-2020, adică în mandatul Gabriela Firea, au fost modernizați peste 300 de km de țevi. Concomitent, fosta administrație a lucrat la proiecte pe fonduri europene pentru a moderniza alți aproape 300 km.
Nicușor Dan nu a reușit să realizeze nici măcar proiectele lăsate de Firea și recunoaște că s-au modernizat doar 110 km de țeavă în ultimii 3 ani și ar urma anul acesta să se mai schimbe aproximativ 70 de km. Adică, mai puțin de 200 de km de țeavă schimbată.”Am propus 50km/an (țevi schimbate – n.r.) şi doar în 2023 am reuşit să ajungem la 50 pe an!”, a spus Nicușor Dan, în cadrul unei emisiuni televizate.
La finalul mandatului, în 2020, Gabriela Firea a lăsat la Primăria Generală a Capitalei a lăsat proiecte cu finanțare europeană de 280 de milioane de euro pentru reabilitarea a peste 200 km de conducte, proiecte care ar fi trebuit finalizare de Nicușor Dan.”Ca să nu mai mintă peste tot că nu am făcut nimic, las aici cifrele reale, verificabile de oricine interesat: Din 2016 până în 2020 s-au modernizat cu bani de la bugetul local 304 km de rețea, dintre care 67 km din rețeaua primară, 237 km din rețeaua secundară. Cu doi ani compania în insolvență și alți doi ani cu bugetul primăriei tăiat la jumătate!”, spunea recent fostul primarul al Capitalei, Gabriela Firea.
Rețeaua de țevi a sistemului centralizat de termoficare din București este alcătuită de aproape 1.000 km de conductă magistrală și aproape 3.000 km de conductă secundară. Practic, actualul edil recunoaște că bucureștenii nu vor avea apă caldă și căldură nici în anii următori. „Vorbim doar de reţeaua principală, că acolo sunt marile avarii, suntem la 200 şi un pic din 1000 schimbaţi, dar la sfârşitul mandatului următor o să fim la 500 din 1000”, a mai transmis Nicuşor Dan.
Traficul infernal fără soluții din partea lui Nicușor Dan
Bucureștenii riscă să stea în trafic ore în șir și în următorii patru ani. Chiar dacă recunoaște că traficul este una din principalele preocupări ale locuitorilor din București, Nicușor Dan nu a venit cu nicio soluție sau vreun plan pentru reducerea traficului. ”N-am rezolvat-o, dar nici n-am mers în mai rău. Pentru că sursa traficului e dezvoltarea imobiliară. Şi aveam toate perspectivele să mergem în mai rău”, spune Nicușor Dan.
Traficul reprezintă o problemă pentru sănătatea bucureștenilor, lucru confirmat și de Garda de Mediu că traficul din București este din ce în ce mai infernal și mai poluat.”Există un studiu, singurul care stă la baza analizei cauzelor poluării la nivel de Bucureşti, care atestă că traficul bucureştean contribuie în proporţie de 58% la poluarea din Bucureşti”, a declarat Andrei Corlan, șeful Gărzii de Mediu, într-o emisiune televizată.
Instituția a notificat de 23 de ori Primăria Generală a Capitalei să vină cu un plan concret pentru reducerea traficului și avea termen până la 15 februarie, când Nicușor Dan trebuia să prezinte un plan. Pentru că nu a făcut-o, Primăria a fost amendată cu 150.000 de lei și a primit un nou termen pentru prezentarea unui proiect: 16 mai. ”Ca să reglăm cât de cât problema traficului sau căldura şi apa caldă, încă un mandat. Pe funcţional, încă un mandat. Pe cum arată – publicitate stradală, faţadele clădirilor, chestiuni subtile – două mandate”, a spus Nicușor Dan.
Marile investiții de infrastructură, la primăriile de sector
Singurele investiții mari în infrastructura din București în ultimii patru ani au fost făcute de primarii de sector. În Sectorul 4 se circulă deja pe Pasajul Europa Unită, situat la intersecția dintre bulevardele Alexandru Obregia și Metalurgiei cu strada Turnu Măgurele, cu o lungime totală de peste 650 metri. Costul total al pasajului, care face parte din inelul median de circulație al Capitalei, este de 73 de milioane de lei.
Între timp, în sectorul condus de Daniel Băluță, urmează să se construiască și un al doilea pasaj suprateran, la Apărătorii Patriei și unul subteran, de sub Șoseaua Olteniței. Toate aceste investiții în infrastructura rutieră, alături de noua gură de metrou de la Tudor Arghezi, precum și parcările din apropierea gurilor de metrou au rezolvat parțial problema traficului din zona de sud a Capitalei. Un exemplu asemănător este și la ieșirea spre Autostrada Soarelui, în Sectorul 3, unde nu se mai stă în trafic ore în șir pentru a ieși din București după ce a fost inaugurat pasajul suprateran.