09:19, 15.11.2024 • Transporturi
Vin banii pentru metroul din București: contracte de miliarde de lei pentru magistralele M4 și M6
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a participat marți la ceremonia de semnare a două contracte majore de finanțare pentru extinderea rețelei de metrou din București, subliniind importanța parteneriatelor în dezvoltarea infrastructurii urbane.
Valoarea primului contract este de 12,97 miliarde de lei, fondurile fiind din Programul Transport 2021-2027. Sumele sunt destinate extinderii magistralei de metrou M4, între Gara de Nord și Gara Progresul. Noul traseu va avea o lungime de aproximativ 12 kilometri, va traversa teritoriul Sectoarelor 1, 4 și 5, precum și al comunei Jilava din județul Ilfov.
Cele 14 stații ale noului traseu sunt: Gara de Nord 2, Știrbei Vodă, Bogdan Petriceicu Hașdeu, Uranus, George Rozorea, Chirigiu, Filaret, Eroii Revoluției 2, George Bacovia, Toporași, Nicolae Cajal, Luică, Giurgiului și Progresului.
Primăria Sectorului 4 derulează deja, în SICAP, procedura de licitație publică în vederea desemnării proiectantului și constructorului/constructorilor, iar ofertele pot fi depuse până în 27 iunie.
După atribuirea și semnarea contractului de executare a lucrărilor de proiectare și de execuție, câștigătorul/câștigătorii licitației vor avea la dispoziție 60 de luni pentru realizarea proiectului (dintre care 8 luni pentru proiectare).
„Prelungim magistrala M4 de metrou!
Am semnat astăzi contractul de finanțare de 2,5 miliarde de euro, bani europeni nerambursabili, cea mai mare investiție publică derulată în București în ultimii ani, pentru a aduce metroul de la Gara de Nord la Gara Progresul din sectorul nostru.
Este o investiție care pune Sectorul 4 pe harta celor mai performante administrații din România”, a declarat Daniel Băluță, primarul Sectorului 4.
Tot astăzi, a fost semnat de Metrorex și contractul de finanțare pentru Magistrala 6 Tronsonul 1 Mai- Tokyo , cu o lungime de 6,6 km și cu o valoare de 9,33 miliarde de lei (fonduri din PNRR). Preconizat a se finaliza în 2026, obiectivul proiectului finanțat prin PNRR vizează realizarea lucrărilor de structură de rezistență- stații, interstiții, tuneluri, galerii şi alte construcții, reprezentând lucrările de construcții civile, pentru noua linie de metrou cuprinsă între stația 1 Mai până la stația Tokyo (inclusiv), desfășurată pe o lungime subterană dublă de 6,6 km și include 6 stații de metrou noi: stația 1 Mai (existentă) – stația Pajura – stația Expoziției – stația Piața Montreal – stația Gara Băneasa – stația Aeroport Băneasa – stația Tokyo.