Modernizare de mântuială la Aeroportul Cluj-Napoca! Pasagerii se simt ca într-o autogară
După o așteptare de aproape un an, pasagerii Aeroportului Cluj au fost dezamăgiți să constate că noul terminal de plecări, finalizat cu o întârziere de patru luni, nu are poduri de îmbarcare (jet bridge-uri). Lipsa acestora obligă pasagerii să fie transportați cu autobuze la aeronave, o experiență descrisă de mulți ca fiind nemodernă și asemănătoare cu cea a unei autogări, scrie Ziar de Cluj.
Comparații cu alte aeroporturi
Nemulțumirea este cu atât mai mare cu cât alte aeroporturi din țară, cu un trafic mai mic de pasageri, au reușit să implementeze poduri de îmbarcare. Un exemplu este Aeroportul Iași, recent modernizat, care oferă o experiență de călătorie mai modernă și mai confortabilă.
Declarații ale pasagerilor
Pasagerii au criticat vehement lipsa podurilor de îmbarcare, considerând-o o dovadă a ineficienței și a gestionării defectuoase a fondurilor publice. Unii au menționat chiar că Aeroportul Tulcea, care nu are niciun zbor regulat, a reușit să inaugureze recent un pod de îmbarcare.
Explicații și controverse
În 2009, conducerea aeroportului anunța achiziționarea de poduri de îmbarcare, dar ulterior a renunțat la această investiție, direcționând fondurile către reabilitarea pistei de 3.500 de metri. Se pare că nici cu ocazia recentei modernizări nu au existat resurse suficiente pentru a include podurile de îmbarcare în proiect.
Investiția și costurile
Proiectul de extindere a Terminalului Plecări a vizat o creștere a suprafeței cu aproximativ 7.200 mp, incluzând două noi porți de îmbarcare pentru zboruri externe și una pentru cele interne. De asemenea, platforma de staționare a aeronavelor a fost extinsă cu 9.000 mp. Valoarea totală a proiectului a fost de 365.708.900 lei, din care 129.619.000 lei au provenit din cofinanțare europeană.