Care este stadiul lucrărilor la linia de metrou spre Aeroportul Henri Coandă
Lucrările pentru noua linie de metrou către Aeroportul Henri Coandă-Otopeni, demarate în februarie 2024, avansează rapid, conform declarațiilor oferite de reprezentanții Metrorex pentru „Adevărul”.
Potrivit reprezentanților Metrorex, viitoarea linie de metrou (Magistrala 6) până la Aeroportul Henri Coandă de la Otopeni este programată să fie finalizată până la sfârșitul anului 2027. Proiectul „Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni, Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni” va avea 12 trenuri, un traseu de 14,2 kilometri și va cuprinde 12 stații de metrou: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Brătianu, Aeroportul Internațional Henri Coandă.
Proiectul este împărțit în două loturi: Lot 1.1 Secțiunea de Sud (1 Mai – Tokyo) ( 6,6 kilometri și cuprinde 6 stații) și Lot 1.2. Secțiunea de Nord (Tokyo – Aeroport Otopeni) (7,6 kilometri și 6 stații). Primul lot al viitoarei linii de metrou este finanțat din fonduri europene nerambursabile și din bugetul de stat.
Al doilea lot este finanțat de la bugetul de stat și dintr-un împrumut acordat de autoritățile japoneze. Acordul de împrumut cu partea japoneză a fost semnat în 2010, însă au trecut 13 ani până la semnarea contractului.
După cum spun oficialii din cadrul Metrorex, ”La acest moment, lucrările pentru Secțiunea de Sud, Lotul 1.1., 1 Mai – Tokyo a noii Magistrale 6 de metrou continuă conform planificărilor”.
Potrivit informațiilor de la Metrorex, la stația Pajura s-au executat excavări, decofrări, montaj de cofraje și betonări pentru grinda de ghidaj, iar peste 1980 de metri pătrați de drum au fost compactați. La interstația Pajura-Expoziției, s-au realizat forări, armări și turnări pentru opt piloți secanți.
La stația Expoziției, s-au efectuat săpături, armări, cofrări și turnări de beton pentru grinzile de ghidaj. La Piața Montreal, au fost trasate axe, executate excavări, armări, cofrări, decofrări și umpluturi pentru grinda de ghidaj. La Gara Băneasa, s-au realizat cofrări, betonări și armări pentru grinda de ghidaj.
La Aeroport Băneasa, s-au turnat piloți forați și pereți mulați și s-au efectuat diverse lucrări de organizare a șantierului.
”Între viitoarele stații Aeroport Băneasa – Tokyo, continuă lucrările de pregătire pentru Organizarea de șantier principală: canalizare, instalație electrică și montarea de containere, căi de acces. La viitoarea stație Tokyo s-a lucrat la excavarea pentru perete mulat și betonarea grinzii de ghidaj”, precizează reprezentanții Metrorex.