Schimbări importante la SIE și STS. Vor putea folosi maşini cu girofar
Modificări importante în cadrul SIE și STS. Şeful Comisiei juridice din Senat, liberalul Cristian Niculescu Ţâgârlaş, a depus un proiect de lege prin care cere ca instituțiile să poată utiliza, în situații speciale și de urgență, maşini cu girofar.
Mașini cu girofar la SIE și STS
Liberalul Cristian Niculescu Țăgârlaș a depus un proiect de lege care solicită extinderea dreptului de a folosi mașini cu girofar și pentru alte servicii, pe lângă cele care beneficiază în prezent de acest privilegiu.
Conform proiectului de lege, care a fost depus în procedură de urgență de către șeful Comisiei juridice din Senat, Serviciul de Informații Externe (SIE) și Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) ar urma să aibă dreptul să utilizeze mașini cu girofar pentru acțiuni de intervenție sau în misiuni care au caracter de urgență, relatează G4Media.
În prezent, dreptul de a folosi girofar cu lumina albastră este rezervat doar autovehiculelor poliției, jandarmeriei, poliției de frontieră, Autorității Vamale Române, ANAF, ambulanțelor, mașinilor de medicină legală, mașinilor protecției civile, Salvamont și Salvaspeo, MApN, unităților speciale ale SRI și SPP, Administrației Penitenciarelor și procurorilor din Ministerul Public.
Deși majoritatea misiunilor Serviciului de Informații Externe (SIE) se desfășoară în afara României, Cristian Niculescu Țăgârlaș argumentează că această lege este necesară pentru activitățile conexe și de suport care au loc pe teritoriul țării. El consideră că extinderea dreptului de a folosi mașini cu girofar va îmbunătăți eficiența acestor servicii în îndeplinirea misiunilor lor urgente și va spori capacitatea de reacție în situații critice.
„În consecință, pot exista situații în care este necesară transmiterea în regim de urgență a unor informații clasificate către beneficiarii legali sau transportarea urgentă a valizei diplomatice până la momentul în care ajunge să depășească granițele țării”, se arată în expunerea de motive a liberalului Cristian Niculescu Țăgârlaș.
Un alt argument arată că SIE are „un număr restrâns de autoturisme dotate cu astfel de semnale luminoase, iar situațiile în care este necesară deplasarea în regim de urgență sunt limitate, sens în care nu se poate pune problema unei utilizări excesive”.
Potrivit Codului rutier, lumina albastră obligă participanţii la trafic să acorde prioritate de trecere.