,,Fiat 500” polonez, concurentul Dacia Spring, a intrat pe linia de fabricație. Va fi vândut și în România
Dacia Spring, care este asamblată, în prezent, în China, va avea, din toamna acestui an, un concurent serios, masina electrică Leapmotor T03, care a intrat, deja, pe linia de producție a fabricii Stellantis, din Tychy, Polonia.
,,Mașina electrică Leapmotor T03 a intrat în producție la fabrica Stellantis din Tychy, Polonia, în a treia săptămână din iunie. Leapmotor C10 este un SUV de dimensiuni medii disponibil în China, în variante pur electrice și electrice cu prelungitor de autonomie. Pentru Europa, însă, a fost confirmată doar varianta complet electrică, cu o autonomie WLTP proiectată, de 420 kmilometri”, transmite Reuters.
Producția de masă a mașinii electrice chinezești la fabrica poloneză va începe în septembrie, în conformitate cu calendarul de lansare european al Leapmotor International.
Leapmotor International, un joint-venture condus de Stellantis în proporție de 51/49 cu Leapmotor, va gestiona operațiunile mărcii chineze în Europa.
Leaptmotor International intenționează să introducă cel puțin un model nou în fiecare an, iar până în prezent, a confirmat Leapmotor T03 și Leapmotor C10, ambele fiind deja în vânzare în China.
Leapmotor T03 este o mașină electrică de oraș cu o autonomie WLTP țintă de 265 km și va concura cu Dacia Spring, care este asamblată tot în China.
Leapmotor C10 este un SUV de dimensiuni medii disponibil în China în variante pur electrice și electrice cu prelungitor de autonomie.
Pentru Europa, însă, a fost confirmată doar varianta complet electrică, cu o autonomie WLTP proiectată, de 420 km.
Leapmotor A12, un viitor SUV compact, va intra în producție ca al doilea model al mărcii la fabrica Stellantis din Tychy.
Pregătirea producției de componente localizate este, de asemenea, în curs de desfășurare.
Fabrica poloneză Stellantis a devenit locația preferată de Leapmotor International pentru producția europeană în principal pentru a menține costurile scăzute.
Comparativ cu aproximativ 1.000 de euro în Italia, costul de producție per vehicul la fabrica poloneză este de aproximativ 400-500 de euro, similar cu cel de la fabrica Leapmotor din China, scrie Reuters.
Spre deosebire de Leapmotor T03 și Leapmotor A12, Leapmotor C10 va fi un EV importat din China.
În urma revizuirii de către UE, săptămâna trecută, a tarifelor pentru vehiculele electrice fabricate în China, acest model ar trebui să atragă o taxă de import de 21 la sută.
Leapmotor International va fi prezent din septembrie în nouă țări europene – Franța, Italia, Germania, Olanda, Spania, Portugalia, Belgia, Grecia și România.
Până la sfârșitul anului, va avea o rețea de 200 de puncte de vânzare cu amănuntul în regiune.