Încep lucrările la metroul din Cluj-Napoca. Când pornesc săpăturile în subteran
În Cluj-Napoca au început lucrările la metrou. Săpăturile în subteran sunt planificate să înceapă din toamna acestui an, iar din luna iunie lucrările pentru devierea utilităților și pregătirea infrastructurii sunt în desfășurare.
Proiectul de construcție a metroului în Cluj-Napoca a demarat la începutul verii acestui an, marcând un moment important în dezvoltarea infrastructurii orașului. Începând din luna iunie, echipele lucrează intens la devierea rețelelor de utilități și la pregătirea terenului pentru fazele viitoare ale proiectului.
Primarul Emil Boc a subliniat importanța acestor lucrări preliminare, evidențiind rolul lor esențial în asigurarea unei progresii fluente a construcției metroului. Planurile pentru metroul din Cluj vizează crearea unei rețele moderne și eficiente, cu scopul de a îmbunătăți transportul public și de a reduce congestiile în traficul urban.
Această inițiativă este considerată vitală pentru îmbunătățirea mobilității și pentru susținerea unei creșteri durabile în comunitatea locală.
În paralel cu lucrările de infrastructură, autoritățile locale și specialiștii ce sunt implicați în proiect cooperează strâns cu comunitatea și cu mediul de afaceri pentru a asigura integrarea armonioasă a metroului în viața cotidiană a orașului.
Aceste eforturi reflectă angajamentul municipalității de a aduce beneficii semnificative locuitorilor Clujului în ceea ce privește mobilitatea, accesibilitatea și sustenabilitatea urbană.
Începerea lucrărilor la metroul din Cluj reprezintă nu doar un avans semnificativ pentru oraș, ci și o promisiune pentru dezvoltarea sa urbană și economică pe viitor, consolidându-l ca un centru regional vital și inovator în Europa de Est.
„După cum știți, în privința lucrărilor la metrou, acestea au început. Acum se derulează, în continuare, lucrările de deviere de utilități și de pregătire a infrastructurii, astfel încât așa cum este prevăzut, în toamnă să fie aduse acele utilaje care vor lucra în subteran.
E vorba de aceste «cârtițe» necesare pentru săpături, deci un model al acestor utilaje va fi și la Cluj, vor fi două exemplare, pentru că sunt două tunele de executat, dus-întors. După aceea urmează să fie pregătită intrarea în subteran. Se lucrează constant pe șantier”, a afirmat, marți, în deschiderea ședinței de Consiliu Local, primarul Emil Boc, potrivit Monitorul de Cluj.
Vor fi 19 stații
Pe data de 5 iunie a fost lansat oficial proiectul de construcție a metroului din Cluj, unul dintre cele mai importante și anticipate proiecte de infrastructură din ultimele decenii în România.
Metroul din Cluj-Napoca, programat să devină operațional până în 2031, promite să aducă o revoluție în mobilitatea urbană, fiind estimat să deservească aproximativ 164.000 de călători zilnic. Acest proiect este privit ca o soluție crucială pentru reducerea traficului rutier, cu o estimare că va scădea numărul mașinilor cu aproximativ 29.000 pe zi.
Traseul metroului va include 19 stații subterane și un depou suprateran, fiind proiectat pentru a avea o capacitate de transport impresionantă, între 15.200 și 21.600 de pasageri pe oră și pe sens. Acest lucru va permite circulația a aproximativ 40 de trenuri pe oră și pe sens, la un interval foarte scurt de doar 90 de secunde între fiecare tren.
Planurile pentru metroul din Cluj nu se limitează doar la extinderea rețelei de transport, ci vizează și îmbunătățirea accesibilității orașului pentru toți locuitorii și vizitatorii săi. Acest proiect este așteptat să consolideze poziția Clujului nu doar ca un centru regional important, ci și ca un exemplu de dezvoltare urbană sustenabilă și inovatoare în Europa de Est.
Traseul principal va conecta Centrul zonei de sud a Comunei Florești – Spitalul regional de urgență – Centru Comercial – Cartierul Mănăștur – Centrul Municipiului Cluj-Napoca – Aurel Vlaicu/Pod IRA – Centru Comercial – Depou.