Politicienii europeni vor să salveze maşinile cu motoare clasice cu combustie: Să fie menţinute şi după anul 2035!

Publicat: 03 iul. 2024, 06:32, de Ady Ivașcu, în ECONOMIE , ? cititori
Politicienii europeni vor să salveze maşinile cu motoare clasice cu combustie: Să fie menţinute şi după anul 2035!

Normele europene privind emisiile automobilelor, care pun capăt după anul 2035 vânzării de automobile noi echipate cu motoare cu combustie, ar urma să fie reviziuite. Cea mai numeroasă formaţiune politică din Parlamentul European – Partidul Popular European PPE – urmează să propună blocului comunitar menţinerea acestor tipuri de automobile şi după anul 2035 şi vrea să transforme Pactul verde european.

Popularii europeni au ales să discute Green Growth Deal, săptămâna aceasta, la o reuniune a lor în Cascais, Portugalia, un loc emblematic pentru industria auto europeană, unde marii producători de automobile prezintă în premieră jurnaliştilor specializaţi noile modele-fanion şi organizează lansări şi driveteste internaţionale.

Susţinem obiectivele climatice dar vrem să le atingem cu mai puţină birocraţie şi cu mai multă deschidere tehnologică. Avem nevoie să ajutăm industria şi să sprijinim oamenii să facă faţă reglementărilor, spune europarlamentarul german Peter Liese, care coordonează politicile de mediu în cadrul formaţiunii.

Noul document ar urma să fie aprobat de liderii PPE în cursul zilei de joi, după ce îngrijorările alegătorilor cu privire la costurile ridicate de tranziţia ecologică au crescut sprijinul pentru partidele conservatoare şi cele de extremă dreapta la alegerile europarlamentare din luna iunie, conform Bloomberg şi Agerpres.

Avansul populismului riscă să slăbească determinarea guvernelor când vine vorba de atingerea obiectivelor privind reducerea emisiilor de carbon în domenii precum transportul, încălzirea şi agricultura. Anul trecut, PPE s-a opus unor reglementări care ar fi impus ca noile autoturisme să aibă emisii zero după 2035, iar acum vrea o revizuire care ar urma să salveze motoarele cu combustie.

Automobilele electrice versus maşinile cu motoare cu combustie reprezintă o temă care a divizat puternic pasionaţii şi observatorii domeniului auto, ridicându-se numeroase critici despre dependența de subvenții a pieței electricelor şi despre cadrul legislativ european care dorește să le impună cu orice preţ, deşi impactul lor asupra mediului ar trebui analizat cu atenţie pentru întregul lor ciclu de viaţă.

De cealaltă parte, fanii electricelor sunt convinşi că drumul spre electrificarea totală a pieţei auto este unul ireversibil, dar admit că ar putea fi un drum lung. În decembrie 2023, Germania a eliminat complet bonusurile la achiziția de electrice, impactul asupra pieţei fiind resimţit imediat în lunile care au urmat,

Înmatriculările de autoturisme noi în Europa (UE plus Marea Britanie şi ţările EFTA) au scăzut cu 2,6% în mai, comparativ cu perioada similară din 2023, pe fondul reducerii cererii pentru vehicule electrice, conform raportului publicat de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în timp ce România a raportat un avans de 14,7%.