Ce salariu are un vânzător la o covrigărie celebră din Capitală?
România se confruntă la momentul actual cu o criză a forței de muncă, care afectează numeroase sectoare. Chiar dacă angajatorii oferă ”salarii motivante”, aceștia susțin că „oferta” în rândul angajaților nu e chiar cea mai bine primită, dat fiind faptul că traiul s-a scumpit enorm în România în ultimii ani. Și industria covrigilor, gustarea atât de populară în țară se confruntă cu această criză.
Potrivit anunțurilor de angajare, în București, salariile pentru vânzătorii la covrigării variază între 3.500 și 3.800 de lei net lunar, programul de lucru fiind full-time, cu 8 ore pe zi. În alte covrigării din oraș, salariile pot fi cu aproximativ 10% mai mici.
În încercarea de a face față acestei crize, migranți din Nepal, Sri Lanka și alte țări au fost adesea recrutați pentru aceste poziții, pentru a acoperi nevoile în creștere din magazine și bucătării.
Citește și: Covrigul românesc de 100.000 de euro a trecut granița!
Covrigul românesc de 100.000 de euro a trecut granița!
În ciuda acestei crize, unele covrigării își extind planurile. Printre acestea se numără și lanțul de covrigării Luca, care în 2023 a depășit pentru prima dată pragul de 100 de milioane de euro.
Luca intenționează să mai deschidă în Polonia 8-10 brutării până la sfârșitul acestui an, atât în centrul Varșoviei, cât și în alte orașe. Brutăriile vor fi amplasate direct pe stradă sau în centre comerciale. „Piața poloneză este matură și, din punct de vedere al obiceiurilor de consum, asemănătoare cu cea din România. Sperăm ca, pe lângă gustul produselor, clienții polonezi să fie atrași și de raportul calitate-preț”, este argumentul companiei.
George Adragăi este singurul acționar al firmei care gestionează covrigăriile Luca. Cosmin Mircea Postole, fostul său partener care deținea jumătate din capitalul social al companiei timp de 13 ani, s-a retras anul trecut.
Tinevris Group S.R.L. a înregistrat anul trecut afaceri de 525 de milioane de lei, în creștere cu 42% față de anul anterior. Profitul a crescut, de asemenea, cu 13%, ajungând la aproximativ 47 de milioane de lei. Compania a avut un număr mediu de 2.371 de angajați anul trecut.