Gigantul francez Michelin închide trei fabrici din Germania. Fabricile de la Zalău și Florești rămân
Gigantul francez din industria anvelopelor, Michelin, a pus în practică decizia anunțată, la sfârșitul anului 2023, de a închide producția în trei unități mari din Germania.
Într-un comunicat de presă, publicat miercuri, 3 iulie, managementul Michelin explică că a decis o „reconciliere a intereselor” și un plan social pentru cele trei locații din Karlsruhe, Trier și Homburg, probabil doar o mică consolare pentru cei 601 de angajați din Karlsruhe și pentru cei 88 de angajați din Trier. Michelin dorește să evite concedierile din motive operaționale ori de câte ori este posibil.
Dupâ închiderea fabricilor din Germania, vor fi afectaţi de șomaj, 1.532 de angajaţi.
Fabricile din Zalău și Florești, România, vor continua activitatea. Compania Michelin va muta la fabrica sa din Zalău, până la finalul anului 2024, o parte din producţia realizată în prezent la Olsztyn, în Polonia, restul producţiei fiind relocate în Spania şi Italia.
Michelin a precizat şi că va transfera în Polonia centrul de servicii pentru clienţi, indicând lipsa competitivităţii operaţiunilor sale germane pentru pieţele europene şi de export.
,,Numărul 1 mondial în producţia de anvelope plănuiește să-și închidă locațiile germane din Karlsruhe și Trier, precum și o reducere a producției în locația din Homburg, scrie Ziarul Românesc”.
După cum a anunțat în urmă cu câteva zile compania franceză, a fost convenit un plan social pentru angajații afectați.
Măsurile sociale adoptate pentru locațiile Michelin Karlsruhe, Trier și Homburg vizează compensație financiară, program voluntar pentru a face reducerea forței de muncă cât mai acceptabilă din punct de vedere social, opțiuni suplimentare pentru angajații care se apropie de pensionare, înființarea unei companii de transfer care sprijină angajații în faza de tranziție. Compania de transfer ar trebui, de asemenea, să ofere oportunități complete de formare și educație și să sprijine căutarea de noi locuri de muncă.
În 2023, Michelin avea peste 8.000 de angajaţi în Germania, Austria şi Elveţia. „Această decizie are legătură cu sporirea concurenţei pe segmentul anvelopelor ieftine pentru camioane”, a precizat într-un comunicat Michelin.
Anul trecut, Michelin a concediat 1.400 de angajaţi în Statele Unite. O altă uzină din Germania, în Bamberg, a fost închisă în 2019.
Şi fabrica Michelin din Olsztyn trece printr-o transformare tehnologică pentru a răspunde mai bine tendinţelor pieţei de anvelope pentru camioane şi autoturisme, investiţiile fiind dedicate modernizării unităţii de producţie a anvelopelor pentru autoturisme şi camionete, pentru a permite înlocuirea unei părţi a liniei de producţie curente cu tehnologie actualizată.
Michelin a decis să închidă treptat activitatea de producţie a anvelopelor pentru camioane în fabrica din Olsztyn, pană la sfârşitul lunii decembrie 2024. Fabricile din Aranda (Spania) Alessandria (Italia) şi Zalău îşi vor utiliza capacitatea disponibilă şi vor răspunde cerinţelor pieţei. Aceste transferuri vor permite echilibrarea capacităţii de producţie a anvelopelor pentru camioane în fabricile din Europa, care vor putea produce volumele necesare pieţei în anii următori, au precizat reprezentanţii Michelin.
În ceea ce priveşte închiderea activităţii la fabrica din Polonia, nu va exista un plan de concediere, toţi cei 430 de angajaţi afectaţi de această decizie urmând a fi susţinuţi pentru a putea fi transferaţi către o nouă poziţie.
În prezent, Michelin are în România peste 4.500 de angajaţi, trei fabrici – două la Zalău şi una la Floreşti, o reţea comercială şi un centru de servicii partajate.
Începând cu anul 2018, Bucureştiul a devenit centru de coordonare a regiunii Europa Centrală şi Asia Centrală (30 ţări).