Ciorba de burtă aduce 400.000 de euro/lună

Publicat: 08 iul. 2024, 16:58, de Alexandru Bogdan Grigoriev, în ECONOMIE , ? cititori
Ciorba de burtă aduce 400.000 de euro/lună
Foto: Carmolimp

Ciorba de burtă a dovedit că se află în topul preferințelor culinare ale românilor. La numai o lună de la lansarea fabricii de mâncare a Carmolimp, vânzările la acest sortiment au ajuns la 400.000 de euro!

În urmă cu o lună, a fost lansată fabrica de mâncare a firmei Carmolimp. Aceasta oferă mâncare gătită, în ambalaje de unică folosință, pentru restaurante, cantine, fast-food-uri și alte unități de alimentație. Noutatea este că produsele sunt ambalate vrac, în cantități mari, și livrate către restaurante. Acolo trebuie doar puse în farfurii și încălzite. Sortimentul cuprinde aproximativ 50 de feluri de mâncare, între care zece ciorbe și 40 de feluri doi. Iar ciorba de burtă este în capul listei.

Succesul afacerii i-a luat prin surprindere chiar și pe inițiatorii săi. Toate așteptările au fost depășite cu mult. Într-o singură lună, a fost cerută (și livrată) ciorbă de burtă în valoare de 400.000 de euro. Jumătate din întreaga cantitate a fost cerută de operatorii de pe Litoral.

Pentru a avea o imagine mai completă, vom spune și că prețul unui kilogram de ciorbă de burtă este de aproximativ 16 RON. Așadar, vorbim despre aproximativ 125 de tone, ceea ce înseamnă cam 300.000 de porții!

„Avem o problemă, în sensul că am depășit preconizările cu aproximativ 7 luni și facem eforturi să ținem pasul cu investițiile noi. Facem investiții de mărire a capacităților de producție. Volumele au fost mai mari pentru produsele cu care am început, așadar vom reuși sa extindem gama cu alte 10 feluri suplimentare abia din 20 iulie”, a spus Valentin Șoneriu, directorul general al Carmolimp.

„Este un ritm alert. Mai alert decât ne așteptam. Și ne bucurăm pentru asta. Investim în noile linii și facem angajări, inclusiv pe posturi importante precum director de marketing sau ingineri. Avem încredere că toate se desfășoară în timp util, dar ritmul este mult mai accelerat decât ne așteptam. Cifrele menționate nu includ livrarile în lanțurile noastre de restaurante”, a mai arătat Valentin Șoneriu.

Secretul Carnolimp este că fabrica de mâncare este doar vârful unei rețele integrate. Ingredientele preparatelor, de la carne la legume, sunt obținute în ferme proprii. Rețetele și modul de ambalare, care asigură păstrarea timp de trei săptămâni, fără a folosi conservanți, sunt rodul unei munci de cercetare de peste șapte ani.

Prețurile preparatelor sunt cu 60% mai mici decât cele de pe piață. Practic, o porție de mâncare costă cam cât una făcută acasă.

Începând din această săptămână devine operațională și platforma logistică zizam.com, care se va ocupa de livrări programate pe diferite trasee din țară, în zile fixe. Astfel, numărul beneficiarilor din toată țara va crește.

„Pornim ruta către Oradea într-o săptămâna și cea către Galați în 2 săptămâni. Știm că produsele sunt foarte bune, le folosim chiar în casă la noi întrucât primele rețete aparțin chiar bunicii mele, dar sunt recunoscător pentru viteza cu care marile lanțuri de restaurante și hoteluri au înțeles avantajele multiple ale acestei metode unice de a optimiza costurile, dar mai ales de a păstra constante calitatea și gustul mâncării, la prețuri fără concurență în România”, a adăugat Valentin Șoneriu.

Iată și câteva dintre prețurile „la poarta fabricii”: doar 7,5 lei+TVA pentru un kilogram de ciorbă de legume, prețul unei porții de 400 de grame ajungând la 3,3 lei cu TVA inclus. Ciorba de burtă, una dintre cele mai complexe din ofertă, are un preț de 13.5 lei+TVA pe kilogram, porția de 400 de grame având ca preț final 5,9 lei. Pentru un fel principal, prețul unui kilogram de tochitură este de 22,5 lei+TVA, iar varza călită cu afumătură are prețul de 16,1 lei+TVA pe kilogram.

Rămâne de văzut dacă și patronii de restaurante vor avea bunul simț de a-i face și pe consumatorii finali să beneficieze de aceste prețuri, ori vor profita ca să-și îngroașe și mai mult buzunarele.