Autostrada Moldovei – A7 a fost filmată integral: Vezi stadiul lucrărilor!
Încheierea Dronathonului, un proiect ambițios realizat de canalul de YouTube Stef@Zboară în colaborare cu Asociația Moldova Vrea Autostradă, a adus o realizare remarcabilă în domeniul infrastructurii și tehnologiei dronelor. Proiectul a presupus filmarea integrală, de la Ploiești la Pașcani, a tuturor celor aproximativ 320 de kilometri de autostradă care se construiesc astăzi între aceste două localități, cunoscută sub numele de Autostrada Moldovei A7.
Pentru cei care nu dispun de suficient timp, echipa a pregătit un material-sinteză de 30 de minute care include toate loturile de pe Autostrada A7, la o viteză de aproximativ 650 km/h, oferind astfel o imagine de ansamblu a stadiului lucrărilor. Pentru cei interesați de detalii suplimentare, canalul de YouTube oferă filmări mai lente, însoțite de explicații detaliate despre șantier și progresul acestuia.
Cifrele efortului depus:
- 320 de kilometri de șantier filmați complet, de la Ploiești la Pașcani.
- 2 zile de filmare, inclusiv o zi în care s-au filmat peste 184 de kilometri, continuu, de la 8:30 până la 20:12, cu plecare din Iași la 5:00 și sosire la 21:30.
- 16 ore de filmare și 10 ore de condus pentru a ajunge la obiectivele filmate.
- Peste 20 de ore de editare, cel mai mult timp fiind consumat cu studierea planșelor și sincronizarea obiectivelor de pe șantier în filmări.
- Peste 60 de cicluri de reîncărcare a bateriilor, totalizând aproximativ 68 de cicluri.
Pentru a viziona sinteza proiectului Dronathon Autostrada A7, care prezintă șantierul complet de 320 de kilometri, accesați următorul link:
Acest proiect nu doar că oferă o perspectivă detaliată asupra progresului construcției Autostrăzii Moldovei, dar demonstrează și efortul considerabil și dedicarea echipelor implicate în realizarea acestuia.
Lotul 1: Ploiești – Mizil
Consorțiul Pizzarotti – Retter a atins un progres de 69% pe tronsonul de 21 km. Pentru a respecta termenul de finalizare în octombrie 2024, este necesar un progres lunar de aproximativ 6,5%, uneori ajungând până la 7%. Accentul este pus pe finalizarea structurilor critice, inclusiv poduri, și pe asfaltarea restului traseului.
Lotul 2: Mizil – Pietroasele
Construit de Coni Trace, acest lot de 28 km a ajuns la 68% execuție. Lucrările se concentrează pe supratraversări peste autostradă și pe finalizarea stratului de asfalt, cu decopertări efectuate în anumite segmente. Antreprenorul bulgar a reușit să recupereze din întârzieri, apropiindu-se de ritmul constructorului local CONI.
Lotul 3: Pietroasele – Buzău
Cu o lungime de 14 km, lotul construit de Asocierea Nurol-Makyol se află la începutul lucrărilor, cu un progres fizic de doar 5%. În prezent, se desfășoară decopertarea drumului și lucrări preliminare la structuri. Termenul de finalizare este stabilit pentru noiembrie 2025, reflectând un calendar de implementare mai îndelungat.
Deși inițial se estima deschiderea primelor două loturi între Ploiești și Buzău până la sfârșitul anului, există îngrijorări că termenul nu va fi respectat din cauza dificultăților tehnice și de execuție. Secțiunea Buzău – Focșani, la doar 32% execuție în prezent, ridică semne de întrebare cu privire la deschiderea completă a autostrăzii până la finele anului.
Marcel Ciolacu a subliniat importanța acestei autostrăzi, menționând proiectul „12 pasaje întinse pe circa 2 kilometri” ca o premieră pentru România. Autoritățile și constructorii depun eforturi continue pentru a aduce această infrastructură vitală la standardele necesare, în beneficiul comunităților locale și al dezvoltării regionale pe termen lung.
În concluzie, deși există progrese notabile pe anumite tronsoane, Autostrada Moldovei A7 se confruntă cu provocări complexe care pot influența calendarul de finalizare. Autoritățile rămân concentrate pe depășirea acestor obstacole pentru a asigura deschiderea circulației pe această rută vitală cât mai curând posibil.