Piața fast-food din România are loc să ,,înghită” noi jucători
Apetitul românilor pentru junk-food, fast-food, nu a rămas neobservat de marile lanțuri internaționale de restaurante, după succesul local al McDonald și KFC, care i-au inspirat pe investitori.
Marele lanț de restaurante fast-food Wendy’s a anunțat planurile de a intră în România și are în strategie să dezvolte sute de restaurante în Europa, în următorii zece ani, începând cu 2025.
„Wendy’s a semnat recent două noi acorduri de dezvoltare cu francizați din Republica Irlanda și România, consolidându-și obiectivele de expansiune pentru a dezvolta sute de restaurante în toată Europa în următorul deceniu”, se arată în comunicatul de presă emis de compania din SUA, potrivit unui comunicat al companiei.
Managementul compania a precizat că ,,recrutează în mod activ candidați la franciză bine stabiliți pe piețele europene pentru a contribui la extinderea amprentei sale de restaurante pe continent”.
„Ne continuăm călătoria pentru a deveni un brand cu o semnificație globală crescută, iar Europa este o piață de creștere strategică de mare prioritate pentru a extinde prezența Wendy’s la nivel internațional. Pentru a ne accelera impulsul, ne concentrăm pe construirea de relații cu francizați care împărtășesc ambiția noastră de a crește și de a extinde amprenta restaurantelor Wendy pe continent”, a declarat E.J. Wunch, președinte internațional al The Wendy’s Company.
Wendy’s are peste 7.000 de restaurante în peste 30 de piețe și teritorii.
În România piaţa globală a produselor fast food înregistrează anual o cifră de afaceri de 400 milioane dolari, cu un ritm anual de creştere de 5 la sută.
Dacă pe plan mondial această piaţă poate fi caracterizată ca fiind saturată şi în recesiune,în România produsele fast-food au o piaţă nesaturată, dinamică şi în expansiune.
McDonald’s îşi desfăşoară activitatea pe piaţa internaţională, având în vedere faptul că în lume există restaurante de acest fel în 120 de ţări. Pe piaţa românească McDonald’s a pătruns din anul 1995 şi a deschis porţile a 46 de restaurante: 19 în Bucureşti, 27 în alte oraşe aleţării (Braşov, Piteşti, Ploieşti, Deva, Constanţa, Baia Mare, etc.).În România, McDonald’s acţionează în cadrul unei pieţe dinamice, ale cărei dimensiunievoluează datorită tendinţelor de creştere a cererii populaţiei pentru produsele fast – food.
În felul acesta, compania s-a extins cu uşurinţă pe piaţă, ocupând poziţia de lider pe piaţa produselor fast-food, din România.
Un punct important al strategiei companiei, îl constituie abilitatea de a împărţi piaţa pesegmente specifice şi anume copii în proporţie de 15 la sută tineri, în proporţie de 65 la sută, adulţi în proporţie de 15 la sută, vârstnici în proporţie de 5 la sută.
La o distanță considerabilă, cu afaceri de puțin peste 1 miliard de lei, se află rivalul KFC.
Brandul este operat în România de compania US Food Network, deținută de Sphera Franchise Group. Compania a obținut, în 2023, anul trecut afaceri de peste 1 miliard de lei (în creștere de la 946,88 milioane de lei în 2022), profit de 89.72 de milioane de lei (în creștere de la 71,47 milioane), având 3959 de angajați (mai mulți decât anul precedent, când avea 3554 salariați).
În prezent, rețeaua KFC a ajuns la peste 100 de restaurante, în peste 40 de orașe la nivel național.
Piața fast-food din România are loc să ,,înghită” noi jucători
Apetitul românilor pentru junk-food, fast-food, nu a rămas neobservat de marile lanțuri