Compania Dacia înregistrează pierderi majore din cauza restricțiilor de pe Valea Oltului și podul Giurgiu-Ruse
Circulația rutieră pe DN7, pe Valea Oltului, între localitățile Boița și Lazaret, va fi complet închisă pe timpul zilei până pe 9 august. Această măsură a fost luată pentru a permite tăierea a peste 20.000 de arbori pe traseul viitoarei autostrăzi Sibiu-Pitești, evitând astfel riscurile asociate cu terenul abrupt, unde bucăți mari de pământ, pietre și copaci ar putea ajunge pe autovehiculele în mișcare.
Printre companiile afectate se numără și Uzina Dacia de la Mioveni. Mihai Bordeanu, șeful companiei, a declarat că Dacia trimite aproximativ 600 de camioane săptămânal pe Valea Oltului, care acum vor trebui să facă un ocol de circa două ore. De asemenea, alte 150 de camioane sunt afectate de lucrările de pe podul Giurgiu-Ruse, unde circulația se desfășoară pe o singură bandă, destabilizând transportul mașinilor noi către dealerii din Europa.
„Noi, Dacia, am aflat despre aceste lucrări odată cu toată lumea, nu am fost consultați cu privire la perioadă. Vom avea 600 de camioane pe săptămână afectate care circulă pe Valea Oltului, alături de alte 150 care vor întârzia din cauza lucrărilor la podul de la Giurgiu. Impactul financiar, pe lângă cel legat de combustibil pentru că sunt două ore în plus, ajunge la o primă estimare de 50.000 de euro pe săptămână. Singurul lucru bun este că în august uzina intră în remont. Și uzina Ford Otosan este afectată, ca de altfel întreaga industrie auto din România”, a subliniat Mihai Bordeanu, citat de Ziarul Financiar.
Amintim că, în perioada 08 iulie-09 august 2024, circulația rutieră este închisă pe DN 7 Pitești-Sibiu (Valea Oltului), pe tronsonul kilometric 242-250, în zona localității Boița, județul Sibiu, zilnic, între orele 06:00 și 20:00. În acest interval de timp, traficul rutier se desfășoară pe rute ocolitoare. De asemenea, începând de ieri, 10 iulie, și timp de aproximativ doi ani, se vor executa lucrări de reparație a Podului Giurgiu-Ruse, pe tronsonul bulgar. Aceste lucrări se desfășoară zilnic, timp de 10-12 ore, ceea ce impune desfășurarea traficului rutier alternativ pe DN 5, pe o singură bandă, prin semaforizare, indicatoare rutiere și personal de dirijare. În prima etapă a lucrărilor, circulația este restricționată pe sensul de intrare în Bulgaria, urmând ca ulterior să fie restricționată pe sensul de intrare în România.