Studiu: Copiii care au o înclinație naturală spre a învăța, dar și părinți bogați, pot avea mai mult succes la școală
O echipă de cercetători a descoperit că înclinația naturală spre a învăța și statutul socioeconomic al părinților ar putea prezice succesul copilului la școală. Părinții care au, la rândul lor, o educație aleasă și un statut financiar bun, pot avea un impact mai mare asupra viitorului copilului.
Oamenii de știință, care au analizat datele de la 5.000 de copii născuți în Marea Britanie între 1994 și 1996, au constatat că, printre cei care au ajuns la Universitate, aproximativ 47% dintre ei aveau o înclinație naturală (genetică) pentru a învăța, dar care proveneau dintr-un mediu familial sărac.
La polul opus, 62% dintre studenți au avut o înclinație naturală spre a învăța mult mai slabă, dar care, în schimb, au avut o situație financiară prosperă în familie.
În jur de 77% dintre studenții participanți la studiu au avut și părinți bogați, și o plăcere naturală spre a învăța.
De altfel, un procent mic de studenți (21%) nu a avut nici înclinație către educație, nici o situație financiară bună.
Studiul a fost realizat în colaborare cu cercetători de la University College London, Kings College London și University of New Mexico.