Ford va produce mai multe camionete pe benzină şi amână lansarea a trei SUV-uri electrice
Scăderea apetitului pentru vehicule electrice, cu o creştere a cererii mult mai lentă decât se estima, a determinat gigantul american Ford să se concentreze pe versiuni mai mari, alimentate cu benzină, ale camionetei sale populare F-Series, şi să îşi schimbe astfel planurile pentru fabrica sa din Oakville (Canada), destinată iniţial noilor vehicule electrice.
Ford va produce mai multe camionete pe benzină şi amână lansarea a trei SUV-uri electrice
Ford a anunţat amânarea, până în anul 2027, a lansării a trei SUV-uri electrice planificate la Oakville. În schimb, la Oakville, Ford intenţionează să majoreze capacitatea la 100.000 camionete F-Series Super Duty.
Joi, gigantul american a anunţat că îşi menţine angajamentele referitoare la cele trei SUV-uri, dar nu a precizat unde vor fi produse.
„Super Duty este un instrument vital pentru afacerile şi oamenii din întreaga lume şi, chiar dacă fabricile noastre din Kentucky şi Ohio funcţionează la turaţie maximă, nu facem faţă cererii. În acelaşi timp, aşteptăm cu nerăbdare introducerea celor trei SUV-uri electrice”, a declarat directorului general al Ford, Jim Farley, citat de Reuters.
Cererea de maşini electrice s-a temperat, Tesla şi BYD scad preţurile
Încetinirea creşterii cererii globale de vehicule electrice i-a determinat pe producători ca Tesla şi BYD să reducă preţurile pentru a stimula vânzările, în timp ce producătorii auto tradiţionali, ca Ford şi General Motors, şi-au redus investiţiile pentru maşini electrice.
Divizia de electrice a Ford a înregistrat anul trecut pierderi de 4,7 miliarde de dolari şi se aşteaptă în acest an la pierderi de 5,5 miliarde de dolari.
Ford spune că viitoarea generaţie de electrice va fi lansată „numai când va fi profitabilă”. Producătorul a majorat producţia de vehicule hibride pentru a-i atrage pe cumpărătorii care nu sunt pregătiţi pentru maşini complet electrice.
Compania precizează că în condiţiile în care adoptarea maşinilor electrice în Europa a încetinit, este nevoie să ofere clienţilor şi după anul 2030 vehicule alimentate cu motoare cu combustie internă şi maşini hibride.
Producătorii auto americani se află sub presiunea companiilor chineze care produc vehicule electrice low-cost şi le exportă masiv spre Europa, America Latină şi sud-estul Asiei.