TFC face concurență serioasă CFR: Bilete mai ieftine, aer condiționat și condiții superioare

Publicat: 21 iul. 2024, 16:53, de Vlad Stefan Orjan, în Transporturi , ? cititori
Exclusiv
TFC face concurență serioasă CFR: Bilete mai ieftine, aer condiționat și condiții superioare

Într-un peisaj dominat de nemulțumiri față de serviciile feroviare de stat, TFC (Transferoviar Călători) își face loc cu oferte competitive și servicii de calitate. Recent, un călător obișnuit al trenurilor CFR a relatat experiența sa plăcută cu TFC pe ruta Buzău-București. Biletul său a costat doar 27-28 de lei, comparativ cu aproximativ 55 de lei la CFR, un preț aproape la jumătate.

Deși la casa de bilete era specificat că trenurile TFC nu au aer condiționat, călătorul a fost surprins să găsească vagoane dotate cu acest sistem. În ciuda codului roșu de caniculă, condițiile din tren erau atât de bune încât unii pasageri au cerut reducerea intensității aerului condiționat din cauza frigului.

TFC reușește să mențină prețuri competitive, oferind în același timp servicii de calitate, un lucru de apreciat, având în vedere provocările unei companii private în fața unui colos de stat. Cu toate acestea, există și unele minusuri, precum numărul redus de trenuri și orarul de plecare limitat.

Această experiență contrastează puternic cu multe dintre amintirile călătorilor CFR, care adesea se confruntă cu trenuri aglomerate, condiții insalubre și temperaturi insuportabile din cauza lipsei de funcționare a sistemelor de climatizare. Problema pare să nu fie doar la nivelul managementului CFR, ci mai degrabă la Ministerul Transporturilor, care în ultimele două decenii s-a concentrat pe interese personale și vânzarea de vagoane, neglijând modernizarea și eficientizarea serviciilor.

TFC demonstrează că este posibil să oferi condiții decente la prețuri accesibile, ridicând astfel ștacheta și punând presiune pe CFR să își îmbunătățească serviciile. Rămâne de văzut dacă această concurență va duce la schimbări benefice pentru toți călătorii din România.

Țin să menționez că acesta nu este un articol plătit sau sponsorizat, ci doar un articol scris de un simplu călător care a mers ani de zile cu trenurile CFR și îndurat calvarul călătoriei cu această companie de stat.