Se construiește o nouă autostradă în România. Directorul CNIR: „E frustrant să vii din Grecia sau Bulgaria”
România se pregătește pentru o nouă autostradă. Gabriel Budescu, directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), a anunțat la Radio România Actualități că săptămâna viitoare va fi lansat în consultare publică caietul de sarcini pentru autostrada București-Giurgiu.
România va avea o nouă autostradă
Gabriel Budescu a subliniat necesitatea promovării rapide a acestui proiect, în special în contextul pregătirii documentației pentru un nou pod peste Dunăre la Giurgiu, care va conecta orașul cu Ruse, în Bulgaria. În acest fel, noua autostradă va asigura o legătură esențială de la Giurgiu până la centura Bucureștiului (A0) sau chiar până la autostrăzile A1 și A2.
Budescu a explicat că va fi efectuată o analiză multicriterială care va lua în calcul cel puțin cinci scenarii de traseu, fiecare având conexiuni diferite: cu București-Alexandria, cu A0, cu A1 și cu A2. Scopul acestei analize este de a identifica cea mai bună variantă din punct de vedere tehnic și al costurilor.
„Proiectul va fi promovat în perioada imediat următoare pentru că este în pregătire şi documentaţia pentru un nou pod peste Dunăre la Giurgiu-Ruse.
De la Giurgiu va fi această legătură modernă, până la Autostrada A 0 Bucureşti Sud sau chiar până la Autostrada A 1 Bucureşti-Piteşti respectiv A 2 -Autostrada Soarelui.
Va fi o analiză multi-criterială în care vom lua în calcul mai multe scenarii de traseu, cel puţin 5 scenarii printre care conexiunea cu viitorul Drum de mare viteză Bucureşti-Alexandria, cu A 1 Bucureşti-Piteşti şi A 2 Bucureşti-Constanţa şi vom vedea care este cea mai bună variantă din punct de vedere tehnic şi financiar”, a declarat Gabriel Budescu, citat de Agerpres.
Studiul de fezabilitate pentru autostrada București-Giurgiu va fi lansat spre sfârșitul acestui an. Budescu a explicat importanța acestui drum modern, menționând că este frustrant pentru călători să tranziteze din Grecia sau Bulgaria, țări care au început să dezvolte rețele de autostrăzi, și să ajungă în România unde trebuie să circule prin localități cu o viteză de doar 50 km/h. Pentru transportatori, fiecare minut petrecut în trafic este valoros, ceea ce face imperativă modernizarea acestei rute.
„Mulți dintre noi care am călătorit, am văzut, e frustrant să vii din Grecia, Bulgaria – au început și ei să aibă autostrăzi, după care să treci în localități, să mergi cu 50/h. Este nevoie și mai ales pentru transportatori, orice minut petrecut în trafic contează”, a menționat Gabriel Budescu.
Directorul general al CNIR a declarat că în calculul necesității unei autostrăzi sau a unui drum expres, se va lua în considerare traficul prognozat pentru următorii 25-30 de ani. În funcție de aceste proiecții, dacă se va dovedi necesară o autostradă, proiectul va fi implementat ca atare de la bun început. În caz contrar, dacă se va concluziona că un drum expres va fi suficient pentru viitorul traficului, se va opta pentru această soluție.
Budescu a subliniat importanța acestui proiect pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, având în vedere creșterea traficului și necesitatea unor conexiuni rutiere eficiente și rapide. Consultarea publică va permite colectarea de feedback și ajustarea planurilor pentru a răspunde cât mai bine nevoilor de mobilitate și siguranță ale utilizatorilor.