Ieri seară, Aeroportul Internațional Henri Coandă București, cunoscut și sub numele de Otopeni, a fost martorul unui incident neobișnuit și jenant: prin tavanul terminalului a început să curgă apă în timpul precipitațiilor. Angajații au fost nevoiți să pună găleți pentru a împiedica apa să se scurgă pe jos, evidențiind din nou problemele grave de infrastructură cu care se confruntă acest aeroport.
Un aeroport blocat în timp
Inaugurat în 1965, Aeroportul Otopeni suferă din cauza lipsei modernizărilor semnificative. Atmosfera generală este una de plictiseală și lipsă de atractivitate, cu doar 14 magazine și un singur restaurant la terminalul Plecări. De asemenea, lipsesc cu desăvârșire zonele dedicate copiilor, ceea ce reprezintă o nemulțumire majoră pentru familii.
Pasagerii se plâng frecvent de personalul neprietenos și neîncrezător. Timpii de așteptare pentru ridicarea bagajelor pot ajunge la o oră, iar cozile lungi la controalele de securitate adaugă la stresul călătoriei. Prețurile din aeroport sunt foarte ridicate și condițiile sunt foarte proaste, comparativ cu alte aeroporturi din toată lumea.
Prețuri uimitor de ridicate
Prețurile din aeroport sunt un alt punct de nemulțumire majoră. O apă de 0,5 litri costă 9,5 lei, un suc Nestea de 0,4 litri ajunge la 13 lei, o pizza costă 35 de lei, iar o cafea simplă este 25 de lei. Un hotdog ajunge la 60 de lei, iar covrigii pornesc de la 10 lei.
Doar 53% din zborurile care operează pe Otopeni pleacă la timp, o rată semnificativ mai mică decât media europeană. În 2019, Aeroportul Henri Coandă s-a clasat pe locul 129 din 132 de aeroporturi la nivel global, obținând un scor de 6,03 din 10. În 2024, Eurochange l-a plasat pe ultimul loc din 40 de aeroporturi europene analizate, cu un scor de doar 34,5 puncte.
Comparație cu un concurent european
În contrast, Aeroportul Berlin Brandenburg, desemnat ca fiind cel mai bun din clasament, oferă o experiență complet diferită. Pasagerii beneficiază de o gamă largă de magazine, restaurante și cafenele, spații dedicate copiilor și multiple zone de relaxare. Prețurile pentru accesul la lounge sunt mai accesibile, iar punctualitatea zborurilor este semnificativ mai ridicată.
Aeroportul Internațional Henri Coandă București rămâne unul dintre cele mai prost cotate aeroporturi din Europa, cu o infrastructură învechită și servicii sub standardele așteptate. Incidentul de ieri seară, când apa a început să curgă prin tavan, nu face decât să sublinieze necesitatea urgentă de modernizare și îmbunătățire a serviciilor pentru a oferi o experiență de călătorie mai bună pasagerilor.