Dacia Duster, seria de producție 2024, s-a comportat remarcabil la testele Euro NCAP. Cu Spring, scapi, dacă ai noroc.
Testele de siguranță Euro NCAP sunt obligatorii pentru orice producător auto, când scoate pe piață un nou model, iar de numărul de stele pe care îl obține vehiculul depinde foarte tare decizia clientului.
Centrele Euro NCAP testează comportamentul la coliziune al autovehicului și siguranța pentru șofer și pasageri.
Un simulator de rilare, deplasează mașina, la diferite viteze, și o lovește de un zid, frontal, sau diferite tampoane simuează lovirea laterală de alte masini în deplasar.
Manechinul aflat pe post de șofer, și pasagerul de pe ,,locul mortului”, sunt efectiv grav ,,traumatizați”, chiar și cu centurile de siguranța puse. Șocurile sunt atat de puternice, încât, dacă la volan s-ar fi aflat un șofer în carne și oase, creierul i s-ar fi lipit efectiv de parbriz.
Modelele Dacia au luat unele o singură stea, la tertele de siguranță , iar altele între trei sau patru stele.
Recent, Dacia Duster a obținut trei stele la teste, în condițiile în care, trei sferturi dintre mașinile de altă marcă, testate de EuroNCAP, au obținui maximum de cinci stele.
Până acum, Dacia nu s-a apropiat de acest rezultat. În timp, cu avansul industriei auto, testele care simulează accidente s-au schimbat mult, iar o mașină care, în 2009, lua maximum de stele, ar putea să nu ia nici trei stele, în 2024.
Primul model Dacia testat de organizația Euro NCAP, faimoasă pentru testele auto de impact, a fost Logan berlină, în 2005. A obținut trei stele. Apoi, în 2008, Sandero a primit patru stelee, acela fiind cel mai bun rezultat Dacia în cei 19 ani de prezență în „catalogul” de teste.
În 2024, Dacia Duster 3 a obținut trei stele.
Trei stele la EuroNCAP nu înseamnă că o mașină are probleme de rezistență structurală, dar este mai puțin sigură, în cazul unui accident grav.
La testul de acum, Duster a obținut punctaje foarte bune la protecția pasagerilor adulți și la protecția pasagerilor copii.
Dacă nu ar fi fost depunctată de prezența a prea puține sisteme de siguranță în varianta standard, Duster ar fi luat patru stele „scor general”, arată analiza punctajelor.
Euro NCAP a testat modelele Dacia, care au fost clasificate, în medie, la trei și patru stele.
În funcție de anul de fabricație, Euro NCAP a publicat datele pentru modelele fabricate la Mioveni.
Logan, în 2005, trei stele
Sandero, în 2008, trei stele
Duster, în 2011, trei stele
Sandero, în 2013, patru stele
Logan MCV, în 2014, trei stele
Duster, în 2017, trei stele
Logan și Sandero Stepway, în 2021, două stele
Spring, în 2021, o stea
Jogger, în 2022, o stea
Duster, în 2024, trei stele.
Primele rezultate Euro NCAP au fost anunțate în februarie 1997. În testele de la acea vreme, Rover 100 obținea o singură stea (din 5), iar Fiat Punto, Nissan Micra, Opel Corsa și Renault Clio primeau două stele din 5. Prima mașină care obținea maximum de stele a fost Renault Laguna, în 2001.
Euro NCAP, de la The European New Car Assessment Programme, face teste de impact cu autovehicule noi, oferind consumatorilor informații despre modul în care acestea se pot comporta într-un accident rutier.
Organismul este susținut de guverne din UE, precum și de organizații ale automobiliștilor, consumatorilor și firmelor de asigurare.
Rezultatele de la testele Euro NCAP se aplică strict mașinilor cu specificații europene, aflate la vânzare în Europa.