O companie celebră intră în faliment. Ce se alege de cei peste 200 de angajați

Publicat: 30 iul. 2024, 18:32, de Corina Oprea, în Internațional , ? cititori
O companie celebră intră în faliment. Ce se alege de cei peste 200 de angajați
O companie celebră intră în faliment. Ce se alege de cei peste 200 de angajați

Compania germană Recaro, renumită pentru producția de scaune auto, a depus recent cererea de insolvență, iar tribunalul a acceptat-o. Această mișcare vine pe fondul provocărilor majore cu care se confruntă industria auto, în special pentru firmele care întâmpină dificultăți în adaptarea la noile tendințe tehnologice și de piață.

Companie celebră, în faliment după scăderea comenzilor

Recaro Automotive s-a remarcat de-a lungul timpului prin scaunele sale auto, în special cele dedicate mașinilor sport și scaunele de siguranță pentru copii. De-a lungul anilor, compania a furnizat produse pentru mărci prestigioase precum BMW, Ford și Volkswagen, fiind recunoscută pentru calitatea și inovația aduse în designul și funcționalitatea scaunelor auto.

Printre modelele echipate cu scaune Recaro se numără Ford Fiesta ST, Volkswagen Golf GTI Clubsport și Aston Martin Valkyrie. Cu toate acestea, cererea pentru scaunele Recaro a scăzut semnificativ, determinând compania să solicite protecție prin procedura de insolvență.

Decizia a surprins inclusiv reprezentanții sindicatelor, precum celebra confederație IG Metall, care au început să caute soluții pentru a proteja cei peste 200 de angajați din uzina din Kirchheim. Șeful consiliului de întreprindere și-a exprimat dezamăgirea față de conducerea companiei și a solicitat un dialog deschis pentru a găsi o cale de ieșire din criză.

Pe lângă scaunele auto, Recaro are și divizii dedicate producției de scaune pentru avioane și trenuri, care, în teorie, ar trebui să genereze venituri comparabile cu cele din sectorul auto. Cu toate acestea, declinul general al cererii pentru componente auto în Germania a afectat negativ activitatea companiei.

Industria auto germană se confruntă cu o perioadă de transformări profunde, trecerea la propulsia electrică fiind unul dintre factorii majori. Aceasta tranziție a redus cererea pentru componentele tradiționale ale motoarelor cu combustie și a afectat negativ multe companii din sector.

În 2024, numeroase firme auto germane, printre care Eissmann Automotive Gruppe și Auto Kabel Gruppe, au cerut protecția insolvenței, din cauza incapacității de a-și plăti datoriile. Eissmann Automotive Gruppe, cunoscută pentru producția de interioare și elemente de habitaclu, are o cifră de afaceri de aproape 500 de milioane de euro și 4.500 de angajați, în timp ce Auto Kabel Gruppe, producător de cabluri auto, are o cifră de afaceri de 250 de milioane de euro și 2.600 de angajați.