Soluția lui Ciolacu pentru ”drumul morții” din Moldova: ”Așa scăpăm de coșmar”

Publicat: 07 aug. 2024, 14:08, de Andrei Ceausescu, în Transporturi , ? cititori
Soluția lui Ciolacu pentru ”drumul morții” din Moldova: ”Așa scăpăm de coșmar”
Marcel Ciolacu are și prieteni LGBT

Marcel Ciolacu a efectuat o vizită de lucru alături de ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, pentru a evalua progresul lucrărilor pe Autostrada A7, tronsonul Buzău-Focșani, în zona Vadu Pașii, județul Buzău.

Premierul României este convins că deschiderea autostrăzii va contribui la reducerea numărului accidentelor mortale. El a declarat:

„Ăsta este DN2, nu? E85, celebrul drum al morții. Părerea mea este să circulăm cât mai atenți în perioada următoare fiindcă prin septembrie-octombrie, cel puțin până la Râmnicu Sărat, se va drumul pe autostradă. Așa vom scăpa de acest coșmar așa intitulat drum al morții.”

Întrebat despre cum va fi redus numărul accidentelor după deschiderea autostrăzii, premierul a spus:

„Vor fi mult mai puține accidente. De ce? Pentru că DN2 nu va mai fi atât de solicitat. Circulația va fi mult mai redusă pentru că se va muta pe autostradă foarte mult.”

Premierul Marcel Ciolacu a anunțat că până la sfârșitul anului vor fi deschiși pentru circulație 82 de kilometri din Autostrada A7, între Buzău și Focșani. El a adăugat:

„Am o veste bună (…). Tocmai ce am circulat pe Autostrada Moldovei. În sfârşit, după 35 de ani nu mai vorbim nici de promisiuni, că se va întâmpla după nu ştiu cât timp, în cel mai scurt timp se va circula pe Autostrada Moldovei. Am mers cu domnul Grindeanu şi am văzut stadiul lucrărilor pe aproximativ 82 de kilometri din Autostrada Moldovei. Sunt patru tronsoane, tronsonul unu şi tronsonul doi au finalizare în contract anul acesta şi cu certitudine vor fi finalizate. Şi mai rămân trei şi patru, unde stadiul este foarte avansat. Deci, vorbim de la Buzău la Focşani, deci aşa cum văd eu, cred că până la sfârşitul anului se va da drumul la circulaţie pentru aceşti 82 de kilometri. Şi vom vedea, de la Focşani încolo, ce se va mai întâmpla.”

Premierul a subliniat că progresele în infrastructură sunt rezultatul investițiilor aprobate de actualul Guvern, comparativ cu administrațiile anterioare:

„Ca şi o comparaţie, că tot apar piţigoi din ăştia pe la televizor, pe timpul guvernului Cîţu-USR, Cîţu-Drulă parcă era, investiţiile erau la jumătatea investiţiilor de anul acesta. Cu alte cuvinte, Guvernul României, condus vremelnic de către mine, anul acesta are investiţii duble faţă de guvernul Cîţu-Drulă şi de trei ori mai mari faţă de celebrul guvern Orban-Orban, pentru că atunci a fost doar PNL-ul la guvernare.”

Premierul a adăugat că nivelul investițiilor este susținut și de colectările realizate de ANAF:

„Normal că se vede multiplicarea, se vede şi din colectarea de la ANAF. Era normal ca întâi să cheltuim banii pe trimestrul I ca banii să se multiplice pe urmă, în următoarele trimestre, şi veţi vedea noi recorduri de încasări la ANAF, în urma acestor investiţii. (…) O multiplicare foarte mare în economie, de aproape 8%, dar vestea foarte bună – se multiplică aceste investiţii în economia locală.”

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a detaliat stadiul lucrărilor pe cele patru loturi ale A7 între Buzău și Focșani, menționând că media de realizare este de 82%. El a precizat:

„Sunt la 82%, medie, cele patru loturi dintre Buzău şi Focşani. Urmare a discuţiilor pe care le-am avut cu constructorul, că lotul 1 şi lotul 2, adică de la Buzău la Râmnicu Sărat, mai puţin podul, şi lotul 4, cel din jurul Focşaniului, vor fi date în circulaţie undeva la jumătatea lunii octombrie. Diferenţa, adică podul de aici şi lotul 3, undeva pe finalul lunii noiembrie. Deci, aşa cum anunţa şi primul-ministru, se va circula pe cei 82 de kilometri în această toamnă între Buzău şi Focşani.”

Conform Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), sunt în lucru 781,38 kilometri de drumuri, din care 263,43 kilometri sunt în etapa de proiectare și 517,95 kilometri în etapa de execuție.

Pe Autostrada A0, lotul 3 Sud Bragadiru – Joiţa (17,965 km) este în execuție, lotul 1 Nord Joiţa – Corbeanca (17,5 km) este în proiectare, lotul 3 Nord Afumaţi – Pantelimon (8,60 km) este în execuție, iar lotul 4 Nord Pantelimon – Glina (4,47 km) este, de asemenea, în execuție.

Pe autostrada A1, Sibiu – Piteşti, Secţiunea 2 Boiţa – Cornetu (31,33 km) și Secţiunea 3 Cornetu – Tigveni (37,40 km) sunt în proiectare, Secţiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeş (9,86 km) și Secţiunea 5 Curtea de Argeş – Piteşti (30,35 km) sunt în execuție. Pe autostrada Lugoj – Deva, Secţiunile E și D ale lotului 2, de 9,13 km, sunt în execuție.

Pe Autostrada Transilvania (A3), Secţiunile Nădăşelu – Mihăieşti (16,80 km) și Mihăieşti – Zimbor (13,26 km) sunt în execuție, Secţiunea Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km) este, de asemenea, în execuție, Secţiunea Suplacu de Barcău – Chiribiş (26,35 km) este în proiectare, iar Secţiunea Chiribiş – Biharia (28,55 km) are ordin de proiectare dat.

Pe Autostrada Ploieşti – Paşcani A7, 320 km sunt în execuție. Pe Autostrada A8, Secţiunea Târgu Mureş – Miercurea Nirajului (24,4 km) și Secţiunea Leghin – Târgu Neamţ (29,9 km) sunt în proiectare. Pe A13, Autostrada Sibiu – Făgăraş, 68 km sunt în proiectare.

Alte proiecte includ: drumul expres Brăila – Galaţi (10,767 km) în execuție, și tronsonul 1 Craiova – Robăneşti (17,7 km) și tronsonul 4 Coloneşti – Oarja – Piteşti (31,82 km) din DEx12 Craiova – Piteşti sunt în execuție, la fel ca drumul expres A3 – DN1 (5 km).

CNAIR a desemnat recent câștigători pentru două contracte: realizarea Studiului de Fezabilitate pentru drumul de mare viteză Caransebeş – Lugoj (50 km) și proiectarea și execuția a două poduri peste Prut de la Ungheni, a drumului de legătură cu Autostrada A8 (Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni) și a punctului de trecere a frontierei.

De asemenea, a fost semnat contractul de proiectare și execuție pentru cele două viaducte necesare devierii traseului pe A3 (3 km) și pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Braşov – Bacău (164 km).

În prezent, CNAIR a lansat la licitație 14 proiecte pentru construcția de drumuri de mare viteză, inclusiv: proiectare și execuție Autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ, Secţiunea 2 Miercurea Nirajului – Leghin, proiectare și execuție „Alternativa Techirghiol”, execuție lucrări Drum Expres Arad – Oradea (loturi 1, 2 și 3), execuție lucrări Drum Expres Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) – Oar, proiectare și execuție Varianta de Ocolire Timişoara Vest, și multe altele.

Pentru anul 2024, se estimează deschiderea circulației pe 198,14 km de drumuri de mare viteză, inclusiv Autostrada A7 Ploieşti – Buzău lotul 1 (21 km) și lotul 2 (28,35 km), Autostrada Buzău – Focşani (82,44 km), DEx6 Brăila – Galaţi (10,767 km), și DEx12 Craiova – Piteşti – tronsonul 1 Craiova – Robăneşti (17,7 km).

„Adăugând cei 89 km construiți în anul 2023, rezultă un total de 287,14 km construiți în perioada 2023 – 2024,” subliniază reprezentanții CNAIR.