Toma Petcu, viitorul președinte al CJ Giurgiu, anunță că a fost emisă autorizația de construcție pentru Varianta Ocolitoare Giurgiu

Publicat: 08 aug. 2024, 20:02, de Corina Oprea, în ACTUALITATE , ? cititori
Toma Petcu, viitorul președinte al CJ Giurgiu, anunță că a fost emisă autorizația de construcție pentru Varianta Ocolitoare Giurgiu

Județul Giurgiu face un pas semnificativ spre modernizarea infrastructurii sale rutiere odată cu emiterea Autorizației de Construire pentru Varianta Ocolitoare (VO) Giurgiu. Acest proiect strategic are ca obiectiv principal reducerea aglomerației din trafic și sporirea siguranței rutiere în localitățile Giurgiu, Frățești, Stănești și Slobozia, aducând beneficii atât locuitorilor, cât și celor care tranzitează zona.

Toma Petcu, despre Varianta Ocolitoare Giurgiu

Varianta Ocolitoare Giurgiu va avea o lungime totală de 11,5 kilometri și va fi construită pe patru benzi, câte două pe fiecare sens de mers. Această nouă arteră va oferi o legătură directă cu drumul dintre DN5 și Podul Prieteniei, cunoscut și sub numele de „Autostrada Nemțească”.

Prin intermediul unui sens giratoriu de pe DN5, Varianta Ocolitoare va facilita accesul către viitoarea Autostradă București-Giurgiu și noul pod peste Dunăre, proiecte ambițioase pentru care a fost recent obținută finanțare prin programul european CEF (Connecting Europe Facility).

Proiectul include o serie de lucrări majore menite să asigure eficiența și durabilitatea infrastructurii rutiere. Printre acestea se numără:

Traseul de 11,5 km cu patru benzi: Conceput pentru a face față unui flux mare de trafic, reducând astfel congestia din zonele urbane.

  • 22 podețe: Infrastructura esențială pentru asigurarea drenajului corespunzător și a continuității traseului.
  • 4 structuri mari: Două dintre acestea sunt pasaje peste calea ferată, unul de 415 metri peste linia CF București-Giurgiu și altul de 496 metri peste Magistrala 902 București-Videle.
  • 2 parcări de scurtă durată: Acestea vor fi amplasate pe ambele sensuri ale drumului, oferind șoferilor posibilitatea de a face opriri rapide și sigure.

Documentațiile tehnice necesare, incluzând Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic pentru Execuție, au fost finalizate, la fel ca și procedura de expropriere a terenurilor necesare. Aceste etape pregătitoare permit trecerea directă la execuția lucrărilor imediat după adjudecarea contractului.

În prezent, proiectul se află în faza de licitație, iar autoritățile estimează că semnarea contractului va avea loc în această toamnă, cu începerea efectivă a lucrărilor imediat după aceea.

Valoarea totală a lucrărilor este estimată la 368,4 milioane de lei, fără TVA, iar finanțarea este asigurată integral din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027. Aceasta subliniază angajamentul României de a utiliza eficient resursele disponibile pentru dezvoltarea infrastructurii critice.

Proiectul Variantei Ocolitoare Giurgiu este rezultatul unei colaborări strânse între Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), și Consiliul Județean Giurgiu. Această colaborare demonstrează eficiența parteneriatelor între autoritățile centrale și locale în realizarea proiectelor de mare anvergură.