Podul de la Brăila, în continuare în reparații. Termenul de finalizare a fost prelungit până în septembrie
Podul suspendat de la Brăila, una dintre cele mai impresionante realizări de infrastructură din România, continuă să fie o sursă de frustrare pentru șoferi. Recent, au fost anunțate noi restricții de circulație din cauza lucrărilor de reparație la hidroizolație, care au fost necesare după ce muncitorii au deteriorat-o în timpul altor intervenții.
Podul de la Brăila, o problemă majoră pentru șoferi
Podul de la Brăila, al treilea ca mărime din Europa, a fost considerat inițial o capodoperă inginerească, dar de-a lungul timpului a acumulat o serie de probleme tehnice care i-au umbrit reputația.
De la șuruburi nestrânse la fisuri în structura de rezistență, fiecare defect a fost pus pe seama erorilor de execuție, iar aceste probleme au necesitat intervenții repetate care au întins la maxim răbdarea șoferilor.
Șoferii sunt nevoiți să circule pe o singură bandă, în timp ce sensul Tulcea-Brăila este complet închis circulației, prelungind astfel calvarul utilizatorilor acestui pod.
Acum, lucrările de remediere a hidroizolației, deteriorate în timpul frezării asfaltului, adaugă un nou capitol în povestea nesfârșită a reparațiilor pe acest pod. Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a explicat că deteriorarea hidroizolației era inevitabilă în anumite zone, deoarece aceasta a făcut priză cu asfaltul în timpul frezării.
Deși inițial termenul de finalizare a lucrărilor era stabilit pentru 31 august 2024, constructorul a anunțat că speră să finalizeze lucrările până pe 15 septembrie, un termen care deja stârnește scepticism.
,,În momentul în care au frezat, practic au deteriorat și hidroizolația, ceea ce era firesc să se întâmple, deoarece pe anumite porțiuni hidroizolația a făcut priză cu asfaltul. Din discuțiile cu constructorul, acesta a spus că dorește să termine până pe 15 septembrie ambele căi de asfaltat.”, a declarat purtătorul de cuvânt CNAIR, Alin Şerbănescu.
Restricțiile de circulație au fost impuse la începutul lunii august, iar șoferii care tranzitează podul au fost forțați să circule pe o singură bandă, generând cozi și întârzieri considerabile. Frustrarea șoferilor este amplificată de faptul că, în stadiul actual, drumul de pe pod este atât de deteriorat încât mulți preferă să evite această rută cu totul, optând pentru traversarea Dunării cu bacul de la Galați.
Această situație neplăcută nu face decât să agraveze sentimentul de nemulțumire generală în rândul utilizatorilor, care văd cum o investiție majoră în infrastructură devine sursa unor probleme constante și a unor soluții temporare care nu par să ofere o rezolvare pe termen lung.
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila reprezintă un proiect de amploare, menit să îmbunătățească conectivitatea în regiune și să reducă timpul de deplasare între județele Brăila și Tulcea.
Totuși, complexitatea lucrărilor de construcție și numeroasele probleme apărute pe parcurs au transformat acest proiect într-o provocare continuă. Chiar și după finalizarea sa, podul a fost marcat de dificultăți care au necesitat intervenții repetate și restricții de circulație.