ANPC a retras aproape 1,9 milioane de sticle de bere de pe piață

Publicat: 19 aug. 2024, 16:02, de Alexandru Bogdan Grigoriev, în ACTUALITATE , ? cititori
ANPC a retras aproape 1,9 milioane de sticle de bere de pe piață
Foto: heineken.ro

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat un control la fabricile Heineken România. Inspectorii au dat o amendă de 65.000 de lei producătorului și l-au obligat să retragă de pe piață 1.854.180 sticle distribuite.

Inspectorii ANPC au descoperit, în urma controlului, patru loturi de sticle de bere care aveau capacele ruginite ori au fost ambalate în sticle cu gâtul murdar de rugină.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat, în prima jumătate a lunii august, o amplă acțiune de control, în urma sesizărilor primite, referitoare la existența la comercializare a unor loturi de bere Ciuc cu capace ruginite sau cu gâtul sticlelor cu rugină, produse de operatorul economic SC Heineken România SA”, a transmis autoritatea de control.

Au fost verificate cele patru fabrici deținute în România de producător, la Miercurea Ciuc, Craiova, Constanța și Târgu Mureș, precum și distribuitorii acestuia.

Cu această ocazie au fost identificate patru loturi de bere „Ciuc” care au fost închise cu capace ruginite ori ambalate în sticle cu capacele murdare de rugină. Cele patru loturi identificate au fost loturile 152, 156, 173 și 177, însumând 1.854.180 sticle distribuite.

În urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat o amendă contravențională în valoare de 65.000 lei și au dispus măsura retragerii de pe piață a produselor cu abateri (cele patru loturi), precum și dovada retragerii (a cantității retrase) și a distrugerii acesteia.

Până la data de 16 august 2024, au fost returnate de pe piață, către producător, 323.795 sticle cu rugină pe capac sau pe gâtul acestora.

ANPC avertizează consumatorii ca, în cazul în care constată, la o sticlă de bere achiziționată, urme de rugină pe capacul sau gâtul sticlei, indiferent de marcă, să se adreseze comerciantului pentru a-i fi înlocuit produsul sau pentru a i se rambursa contravaloarea acestuia.

În cazul în care comerciantul refuză acest demers, consumatorul poate depune o reclamație la ANPC.