„Un ostaș în slujba țării” va avea alt titlu! O parte din manuscrisul cărții lui Ciucă se află la editură
Ovidiu Enculescu, directorul general al editurii RAO, a confirmat că manuscrisul cărții lui Nicolae Ciucă a fost trimis către editură, iar lansarea este programată pentru luna septembrie. Într-un interviu acordat Hotnews, Enculescu a subliniat că există o diferență semnificativă între imaginea promovată pe panourile publicitare și produsul final care va fi lansat.
Conform lui Enculescu, manuscrisul cărții, care nu va avea titlul „Un ostaș în slujba țării”, nu este încă definitivat, iar numărul de pagini și alte detalii sunt încă în lucru. De asemenea, el a afirmat că panourile publicitare utilizate de Partidul Național Liberal (PNL) nu sunt asociate cu cartea care urmează să fie publicată. „Panourile nu fac publicitate la vreo carte. Nu există nicio legătură între ceea ce a fost afișat și cartea care va fi lansată sub sigla RAO”, a declarat Enculescu.
Controversa s-a amplificat după ce site-ul de investigații Snoop a raportat că PNL a cheltuit 2 milioane de euro pentru marketingul outdoor al cărții în perioada mai – iunie. Costurile includ chiria și taxele pentru panourile publicitare, iar bugetul a fost acoperit din subvenția partidului de la bugetul de stat. Panourile publicitare afișează o imagine asociată cu Nicolae Ciucă, dar Enculescu a spus că aceste panouri nu reprezintă cartea în forma sa finală.
PNL susține că panourile publicitare promovează cartea lui Ciucă, dar această afirmație a fost contestată de Enculescu, care a explicat că imaginea de pe panouri nu reflectă titlul, coperta sau conținutul cărții. În plus, directorul RAO a precizat că nu a fost implicat în aspectele politice ale promovării și că nu este clar în ce mod va fi distribuită sau prețuită cartea.
Enculescu a mai adăugat că, deși termenul pentru apariția cărții este estimat pentru luna septembrie, nu se poate pronunța cu certitudine asupra datei exacte din cauza posibilelor modificări în procesul de editare. El a subliniat că, deși bugetul pentru promovarea cărții este semnificativ, comparativ cu bugetul dedicat promovării literaturii române în străinătate, diferența este notabilă, ceea ce ridică întrebări despre utilizarea resurselor pentru proiecte literare.