Scădere puternică a cererii pentru un simbol al luxului. Unii furnizori şi comercianţi vorbesc despre o catastrofă

Publicat: 25 aug. 2024, 08:15, de Ady Ivașcu, în Auto , ? cititori
Scădere puternică a cererii pentru un simbol al luxului. Unii furnizori şi comercianţi vorbesc despre o catastrofă

O limuzină emblematică pentru automobilele de lux, având o istorie bogată și o influență majoră asupra industriei auto, prestigiosul model Mercedes S Class a ajuns să se confrunte cu o cerere scăzută pe piaţă, unii furnizori şi comercianţi vorbind chiar despre o catastrofă.

Segmentul de lux scade, vânzările Mercedes sunt slabe pe toate pieţele importante

Vânzările combinate ale celor patru modele Mercedes din segmentele superioare – Clasa S, EQS, EQS SUV și GLS – au fost de doar 33.400 de unități în trimestrul al doilea (aprilie-iunie 2024), o scădere de aproape 25 % comparativ cu vânzările de 44.200 de unități din perioada similară a anului precedent, scrie Automotive News Europe.

Ponderea segmentului de vârf în totalul vânzărilor a scăzut de la 16% la 14%, ceea ce a dus la scăderea marjei de profit a Mercedes în trimestrul al doilea de la 13,5% la 10,2%.

Vânzările Clasei S au scăzut în toate piețele de top ale Mercedes în prima jumătate a anului, potrivit Marklines.

Vânzările modelului premium superior au scăzut cu 13% în China, până la 10.430 unităţi, cu 19% în SUA, la 5.026 unităţi, și cu 27% în Europa, până la 4.249 unităţi.

CEO-ul Mercedes, Ola Kallenius, se confruntă cu provocări pe mai multe fronturi, de la războiul prețurilor din China, la o concentrare mai slabă pe modelele high-end și la costuri de dezvoltare ridicate.

Pentru prima dată în istorie, Mercedes-Benz reduce la un singur schimb activitatea de asamblare a modelului Clasa S de la uzina din Sindelfingen

Mercedes S Class va fi produs pentru prima dată într-un singur schimb în uzina sa din Sindelfingen, Germania.

Uzina complet digitalizată, care a fost inaugurată în urmă cu patru ani, construiește profitabila Clasă S a companiei și modelul complet electric EQS, împreună cu mărcile Maybach și AMG.

Fabrica a funcționat în cel puțin două schimburi încă de la deschidere, însă cei aproape 1.500 de angajați trebuie să se pregătească pentru reduceri de personal la întoarcerea din perioada concediilor din august.

„Este planificat să se transfere producția de la Fabrica 56 (Sindelfingen) într-o singură tură în trimestrul al patrulea și să se detașeze o parte dintre angajați în alte zone de producție ale fabricii”, a declarat un purtător de cuvânt al Mercedes pentru Automobilwoche, publicaţia afiliată Automotive News Europe.

Uzina a fost utilizată sub capacitate timp de luni de zile, deoarece persistă slăbiciunea în partea superioară a pieței de lux – un declin reflectat în cifrele de vânzări ale companiei Mercedes pentru al doilea trimestru.

Lovitură „catastrofală” pentru furnizori

Criza afectează, de asemenea, furnizorii, șeful unui furnizor important de componente pentru interiorul Clasei S declarând pentru Automobilwoche că reducerea producției de vehicule este o „catastrofă”.

Un dealer Mercedes din regiunea Stuttgart a raportat că a vândut ultima dată un S Class în toamna anului 2023, în timp ce un alt dealer are un automobil de test EQS cu doar 5.000 km (3.100 mile) care încă se află pe stoc de câteva săptămâni, deşi este la un preț de puțin sub 82.000 euro (90.400 dolari), redus de la peste 130.000 de euro.

Totuşi, reducerea la un singur schimb de producție este puțin probabil să afecteze angajații de la Sindelfingen, care pot fi mutați în hala 46, unde Clasa E și GLC sunt încă produse în trei schimburi.

S Class: O istorie de peste 50 de ani, o poveste de peste 70 de ani

În 1972, Mercedes Benz a lansat primul model care a purtat oficial denumirea de „S-Class” (în germană „S-Klasse”, care derivă din „Sonderklasse” – „Clasă specială”).

W116 a stabilit standarde noi în materie de siguranță, fiind primul automobil de serie din lume echipat cu sistemul ABS.

A 4-a generaţie Mercedes S Class, modelul W220 (1998-2005), a marcat o schimbare majoră în design, cu o formă mai rotunjită și un accent mai mare pe tehnologie. A introdus suspensia pneumatică AIRMATIC și sistemul de asistență la frânare BAS.

Generația W221 (2005-2013) a adus un design mai agresiv și a integrat tehnologii de top, cum ar fi sistemul COMAND de infotainment, farurile adaptive cu LED și sistemul PRE-SAFE, care pregătea vehiculul pentru o eventuală coliziune.

Generația W222 (2013-2020) a fost un alt pas major în evoluția S-Class, cu un accent pe confortul și luxul absolut.

A introdus funcții avansate de conducere autonomă, sistemul MAGIC BODY CONTROL (suspensie inteligentă) și iluminarea interioară cu LED-uri.

Lansată în anul 2020, W223 este cea mai recentă generație a S-Class și vine cu o multitudine de tehnologii avansate, inclusiv un cockpit digital complet nou, funcții avansate de conducere autonomă și un nivel de lux și confort care a stabilit noi standarde în industrie.

Povestea S Class ar putea fi totuşi considerată că începe cu mai bine de 70 de ani în urmă, mai exact în 1951, cu modelul 220, prima încercare a Mercedes-Benz de a construi o limuzină de lux postbelică.

Deși nu face parte oficial din linia S-Class, acest model poate fi considerat un precursor al acesteia.