Cel mai mare producător mondial de carne de porc lasă afacerile din sucursalele europene pe cont propriu

Publicat: 29 aug. 2024, 06:14, de George Andrei, în ECONOMIE , ? cititori
Cel mai mare producător mondial de carne de porc lasă afacerile din sucursalele europene pe cont propriu

Compania americană Smithfield Foods Inc, cel mai mare producător mondial de carne de porc, a anunțat acționarii și partenerii de afaceri că se va separa de operaţiunile sale din Europa, inclusiv de cele din România, lăsând sucursalele să desfășoare operațiunile de business pe cont propriu.

Pentru operaţiunile europene ale subsidiarelor, Smithfield Foods şi Morliny Foods, multinaționala a anunțat că unitățile de producție din Europa vor rămâne totuşi subsidiare ale WH Group din Hong Kong, potrivit unui comunicat de presă al grupului.

Smithfield Foods şi Morliny Foods, cunoscute anterior sub denumirea de Smithfield Europe, furnizează carne şi produse din carne de porc şi pasăre de la operaţiunile sale din Polonia, România, Slovacia, Ungaria, Spania şi Marea Britanie. Potrivit comunicatului de presă, în ultimul deceniu, Morliny Foods a adoptat o strategie de creştere cu specific regional ca răspuns la piaţa europeană mai fragmentată.

„A venit momentul ca operaţiunile noastre din America de Nord şi Europa să devină afaceri de sine stătătoare pentru a putea pune în aplicare strategii distincte prin care să răspundă la evoluţiile şi oportunităţile diferite de pe piaţă”, a declarat preşedintele director general de la Smithfield Foods, Shane Smith.

La rândul său, directorul general de la Morliny Foods, Luis Cerdan, a precizat că acest pas va accelera oportunităţile de creştere pentru angajaţi şi companie.

„Vom beneficia de faptul că vom fi un competitor mai agil cu o strategie concentrată pe piaţa alimentară europeană. Suntem încrezători că acest pas va accelera oportunităţile de creştere pentru angajaţii şi compania noastră”, a declarat Cerdan.

Smithfield, companie deţinută de WH Group din Hong Kong, a intrat pe piaţa din România din 2004, cu o investiţie de 600 milioane dolari, atât în capacităţile de creştere a animalelor, cât şi în abatorul tehnologizat.

Compania este lider pe piaţa din România şi gestionează peste 20 de ferme, împreună cu fermieri parteneri. 29% din carcasele de porc produse în România provin de la Smithfield.