Taco Bell face primul profit semestrial în România, la 7 ani de la intrarea pe piaţă

Publicat: 30 aug. 2024, 13:21, de Ady Ivașcu, în ECONOMIE , ? cititori
Taco Bell face primul profit semestrial în România, la 7 ani de la intrarea pe piaţă

Taco Bell a reuşit să înregistreze primul profit semestrial în România, la 7 ani de la intrarea pe piaţă, potrivit rezultatelor financiare publicate vineri de Sphera Franchise Group, administratorul lanţului de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell.

Sphera Franchise Group şi-a dublat profitul net, KFC România este motorul principal

Sphera Franchise Group a obţinut un profit net de 40,7 milioane lei în primul semestru al acestui an, în creştere cu 109% faţă de acelaşi interval din 2023, pe fondul extinderii reţelei şi a creşterii vânzărilor în restaurantele existente, conform datelor transmise Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

De altfel, S1 2024 este cel mai bun prim semestru din istorie pentru companie în termeni de vânzări, EBITDA și profit net.

KFC România a fost motorul principal, obţinând un profit de 45,9 milioane lei, mai mare cu 74,4% faţă de perioada similară a anului trecut.

KFC Moldova a consemnat o îmbunătăţire considerabilă a profitului net, de 68,3%, până la 1,9 milioane lei, în timp ce Taco Bell a marcat prima sa jumătate de an profitabilă.

Taco Bell a intrat pe piaţa din România în octombrie 2017, când a deschis primul său restaurant din Europa Centrală şi de Est, în Băneasa Shopping City din nordul Bucureştiului, în urma unei investiţii de 350.000 de euro.

De asemenea, Pizza Hut a făcut progrese în procesul de reorganizare, reducându-şi pierderile nete la 5,7 milioane lei, cu 6% mai mici decât în primul semestru din 2023.

Sphera Franchise Group, cel mai mare grup din industria de food service din România, deţine companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, respectiv KFC în Chişinău, Republica Moldova, şi în anumite zone din Italia.

Grupul a deschis şapte noi restaurante KFC între 30 iunie 2023 şi 30 iunie 2024, toate în România, în timp ce două deschideri suplimentare au avut loc în iulie 2024.

Piaţa din România a fost principalul contributor la performanţa Grupului, în S1 2024, şi a generat vânzări de 639,5 milioane lei, echivalentul a peste 86% din total.

KFC România este cel mai valoros activ din portofoliul Sphera, context în care vânzările restaurantului au ajuns la 544 milioane lei, cu 8,6% peste nivelul înregistrat în primul semestru din 2023.

Grupul deţine peste 170 de restaurante pe cele trei pieţe şi are aproximativ 5.000 de angajaţi.

Compania este listată pe Bursa de Valori Bucureşti din anul 2017, sub simbolul SFG, fiind singura companie din HoReCa inclusă în indicele principal BET, precum şi în FTSE Global Microcap şi indicii MSCI Frontier şi Romania Markets Small Cap.