Noul camion electric de la Volvo va parcurge 600 km cu o singură încărcare şi va ajunge pe piaţă în a doua jumătate a anului 2025
Noul camion electric de la Volvo va parcurge 600 km cu o singură încărcare şi va ajunge pe piaţă în a doua jumătate a anului 2025, a anunţat marţi divizia de camioane a grupului suedez.
Noul model de camion electric, de fapt o versiune cu autonomie extinsă a Volvo FH Electric, se adresează clienţilor care au nevoie să transporte marfă pe distanţe lungi prin maximizarea spaţiului ocupat de baterii şi îmbunătăţirea performanţelor sistemului software al camionului, potrivit Reuters.
Volvo Trucks, lider mondial pe piaţa camioanelor electrice, a precizat că va utiliza o nouă tehnologie care combină motorul, cutia de viteze şi puntea motoare într-o singură unitate, ceea ce creşte reduce masa vehiculului și crește autonomia.
Directorul de calitate de la Volvo Trucks, Jan Hjelmgren, a declarat că firma a decis să îşi majoreze investiţiile verzi, dar noile decizii din partea factorului politic vor fi cruciale pentru adoptarea pe scară largă a vehiculelor fără emisii.
„Noua navă amiral electrică va fi o completare excelentă a gamei noastre de camioane electrice și va permite transportul fără emisii pe distanțe mai lungi. Va fi o soluție excelentă pentru companiile de transport cu un kilometraj anual ridicat al camioanelor lor și cu un angajament puternic de a reduce CO2”, a declarat și Roger Alm, președintele Volvo Trucks.
Piaţa de camioane grele din Europa este aşteptată să încetinească în acest an, după trei ani de cerere crescută, care anul trecut a generat cele mai mari livrări din ultimii 15 ani.
În paralel, vehiculele electrice pe baterie pierd teren în Europa din cauza lipsei de consecvenţă a politicilor verzi şi a subvenţiilor insuficiente.
La finele lui 2023, camioanele electrice erau semnificativ mai scumpe decât cele cu motoare pe motorină, preţurile variind între 250.000 şi 400.000 de euro.
Luna trecută, Volvo a anunţat că a ales oraşul Monterrey din Mexic drept locaţie pentru noua sa uzină de camioane, în valoare de 700 milioane de dolari, din America de Nord, care ar urma să înceapă producţia în 2026.
Hjelmgren a spus că uzina de la Monterrey va juca un rol crucial în susţinerea strategiei de creştere a Volvo Trucks în America de Nord, prin furnizarea capacităţilor industriale necesare pentru a răspunde la cererea crescută.