Ford vrea să asculte conversaţiile din maşină?
Ford vrea să asculte conversaţiile din maşină? Gigantul auto american a brevetat o tehnologie care îi permite să vă asculte conversațiile și să vă difuzeze reclame bazate pe ceea ce ați spus dvs. și pasagerii dvs, potrivit unor publicaţii internaţionale specializate pe domeniul auto.
Ford a înregistrat un brevet pentru a asculta pasagerii vehiculelor și a difuza reclame prin sistemul său de infotainment pe baza acestor conversații
La doar câteva luni după ce SUA a lansat o investigație pentru a stabili dacă mașinile fabricate în China sunt folosite pentru spionarea cetățenilor săi, Ford, cu sediul în Michigan, a depus brevetul destinat „colectării vocii” și a datelor din vehicul pentru a crea publicitate direcționată în interiorul mașinii.
Potrivit publicației americane Motor Trend, sistemul ar putea, de asemenea, să utilizeze informații precum destinațiile din sistemul de navigație al vehiculului pentru a crea publicitate pentru, de exemplu, un punct de vânzare din centrul comercial către care călătoriți – sau pe care l-ați frecventat.
De asemenea, ar putea utiliza informații preluate din comenzile vocale pe care le dați și chiar să vă recunoască vocea pentru a vă oferi publicitate specifică atunci când vă aflați în mașină.
Atunci când la bord se află mai mulți ocupanți, software-ul ar putea reda o reclamă în timpul unei pauze în conversație sau ar putea determina că un mesaj vizual este mai potrivit decât o versiune audio pe baza datelor pe care le-a colectat și în funcție de cine se află în vehicul.
Numărul de reclame ar putea fi reglat în funcție de timpul până la destinație, iar senzorii care monitorizează traficul și vremea ar putea influența, de asemenea, tipul de mesaje livrate.
Răspunsul ocupantului la reclame este, de asemenea, monitorizat, iar ceea ce este livrat se va schimba sau vor fi trimise mai multe reclame identice – dacă răspunsul este pozitiv.
Confidențialitatea la bordul autovehiculelor și colectarea datelor personale – subiect controversat pentru producătorii de automobile
La începutul anului 2024, The New York Times a identificat mai mulți producători auto – inclusiv mărci americane – implicați în presupusa colectare de informații personale de la șoferi, care erau apoi transmise unor brokeri de date externi care le vindeau companiilor de asigurări.
Când vorbim despre un brevet neobișnuit, trebuie însă făcut un avertisment foarte important.
Depunerea unui brevet nu indică faptul că producătorul auto intenționează să implementeze acest sistem. Înseamnă doar că își protejează proprietatea intelectuală de concurenți. Ford, desigur, ar putea implementa acest sistem într-o anumită formă pe baza acestui brevet, dar nu presupuneți că o va face.
Și o declarație din partea Ford, emisă pentru MotorTrend după publicarea inițială a acestei știri, spune exact acest lucru într-un mod ușor diferit.
„Depunerea cererilor de brevet este o parte normală a oricărei afaceri puternice, deoarece procesul protejează ideile noi și ne ajută să construim un portofoliu solid de proprietate intelectuală. Ideile descrise în cadrul unei cereri de brevet nu trebuie privite ca o indicație a planurilor noastre de afaceri sau de produse. Indiferent de ceea ce subliniază cererea de brevet, vom pune întotdeauna clientul pe primul loc în procesul decizional care stă la baza dezvoltării și comercializării de noi produse și servicii”, a precizat Ford.