Stellantis închide definitiv fabrica sa de motoare cu combustie internă, de lângă Viena

Publicat: 10 sept. 2024, 10:29, de George Andrei, în ECONOMIE , ? cititori
Stellantis închide definitiv fabrica sa de motoare cu combustie internă, de lângă Viena

O eră industrială se termină: unul dintre cei mai importanți producători de automobile din lume, Stellantis a decis: fosta fabrică Opel din Aspern, de lângă Viena, va fi închisă după 42 de ani. Producția de serie a fost deja oprită, scrie publicația ,,Ziarul Românesc”, care apare în capitala austriacă.

Utilizarea ulterioară a uriașei fabrici de lângă Seestadt Aspern este momentan neclară. Ultimele transmisii manuale cu șase trepte au fost produse de 150 de angajați. Apoi nu a mai ieșit niciun produs de pe linia de asamblare din Aspern. În perioada de vârf, 2.800 de oameni lucrau la fabrică. Istoria fabricii este lungă iar schimbările principale au avut loc în ultimii ani, într-un mod extrem de abrupt, arată publicația.

Decădere abruptă

În august 2017, Opel din Aspern a devenit parte a grupului francez PSA. În ianuarie 2021, compania-mamă Peugeot PSA și Fiat-Chrysler au fuzionat pentru a forma Stellantis. Pe de o parte, companiile fuzionau, pe de alta fabrica a continuat să se micșoreze în ultimii ani. Motoarele au fost încă produse în fabrică până în 2020. La acel moment, Aspern a pierdut ultima comandă majoră de la General Motors. Drept urmare, forța de muncă a continuat să se micșoreze. Pandemia de coronavirus și problemele din cauza penuriei de cipuri au dat lovitura finală.

Producția de transmisii, mutată în Franța

Accentul pus pe electromobilitate a redus și cererea de transmisii manuale cu șase trepte pentru motoarele cu ardere internă din Viena.

Grupul auto Stellantis, cu mărci precum Alfa Romeo, Citroën, Fiat, Jeep, Opel și Peugeot, vrea să concentreze producția de transmisii la Valenciennes.

Christoph Rohm, membru al consiliului de întreprindere al muncitorilor, a rezumat starea de spirit: „Sunt mâhnit, parțial supărat pe companie. Pentru că munca pe care am făcut-o aici nu a fost răsplătită așa cum ne-am fi dorit. Bineînțeles că ne-ar fi plăcut ca afacerea să continue să existe.”, scrie Ziarul.

După încheierea producției de serie, aproximativ 50 de angajați au rămas în fabrică. „În următoarele câteva luni, utilajele și tot ce este disponibil aici în fabrică vor fi demontate. Unele vor fi vândute, altele vor fi transportate la alte fabrici”, a declarat purtătorul de cuvânt al Stellantis Austria, Christoph Stummvoll potrivit krone.at.

Cel mai recent, au fost produse cutii de viteze manuale cu șase trepte

Istoria fabricii Aspern a început la sfârșitul anilor 1970. La acea vreme, era cancelar Bruno Kreisky (SPÖ). Istoria fabricii Opel din Viena a început pe 23 august 1979, când cancelarul Kreisky și directorul general GM Austria Helmuth Schimpf au semnat un contract pentru construcția unei fabrici de motoare. Atunci Opel făcea parte din grupul american General Motors.

Fabrica a intrat în funcțiune în 1982, și 2.200 de oameni și-au găsit locuri de muncă aici. La apogeul său în anii 1990, aproape 2.800 de oameni erau angajați în fabrică. În ultimii ani, numărul angajaților a scăzut din ce în ce mai mult iar acum un an în fabrică lucrau doar aproximativ 300 de angajați. Apoi, a venit Grupul Stellantis, cu mărci precum Opel, Fiat, Peugeot.

Deocamdată nu este clar ce se va întâmpla cu uzina din Austria după terminarea acesteia potrivit wien.orf.at. Proprietarul este Federal Real Estate Company (BIG). Suprafața se întinde pe aproximativ 600.000 de metri pătrați. Potrivit municipalității, suprafața face parte din „zona roșie” adică este protejată și nu va fi reutilizată.