Imagini la zi cu tronsonul 1 al DEx12 Craiova – Pitești. Va fi gata în 2024? (VIDEO)
Au apărut noi imagini cu stadiul lucrărilor la tronsonul 1 al Drumului Expres (DEx12) Craiova – Pitești. Un video sugestiv cu șantierul tronsonului de 17,7 km din județul Dolj a fost postat, aseară, de Asociația Pro Infrastructură (API).
Imagini la zi cu tronsonul 1 al DEx12 Craiova – Pitești. Asocierea Ozaltin – Strade Bauunternehmung – Visio, care lucrează la tronsonul 1 al DEx12, s-a aflat printre puținii constructori lăudați de API pentru ritmul de lucru arătat în 2024. „Cu o bună mobilizare, Ozaltin poate produce surpriza în acest an și să finalizeze lucrările înainte de termen“, era părere Asociației Pro Infrastructură. Nici acum nu și-a schimbat-o prea mult, dar menține o ușoară îndoială în privința inaugurării din acest an. Indiferent însă de data la care va fi gata acest tronson de drum expres, 2024 sau martie 2025, asocierea condusă de Ozaltin este de lăudat.
„Craiova – Balș, la mustață, 2024 sau 2025? Pe tronsonul 1 al DEx12 Craiova – Pitești, turcii de la Ozaltin se țin tare și confirmă că sunt, cel puțin pentru noi, marea surpriză pozitivă din 2024, așa cum v-am transmis pe 1 iulie. În opinia noastră, nu par să aibă forță suficientă să finalizeze, în acest an, structurile atât pe drumul expres cât și supratraversările. Dar chiar dacă nu vor reuși, vor rata la mustață 2024 și, dacă nu se întâmplă ceva catastrofal, își vor respecta termenul contractual inițial, martie 2025, curat, fără niciun fel de extensie de timp“, susține API.
Tronsonul 1 al DEx12 Craiova – Pitești. Se leagă Craiova de Constanța în acest an pe drum de mare viteză?
Lucrările pe tronsonul 1 al DEx12 au fost reluate în data de 17 octombrie 2023, la 10 luni după rezilierea contractului cu antreprenorul inițial, italienii de la Tirrena Scavi. Asocierea Ozaltin – Strade Bauunternehmung – Visio are însă șanse să finalizeze drumul în acest an, iar dacă lucrurile vor sta la fel și pe tronsonul 4 al DEx Craiova – Pitești și pe lotul 3 al Autostrăzii Bucureștiului s-ar putea circula de la Craiova la Constanța doar la nivel de drum de mare viteză.
Până atunci, Ozaltin trebuie să confirme „forma bună“, ca să folosim un termen din fotbal, și pe Autostrada Transilvaniei. „Se poate spune că sunt doar 17,7 kilometri de drum expres la câmpie, care nici nu sunt făcuți de la zero, șantierul fiind preluat după rezilierea cu italienii de la Tirrena Scavi, însă respectarea angajamentului pe primul lor contract major în România ne dă speranțe că vor repeta figura pe cele două foarte lungi și foarte grele viaducte de la Topa Mică și Nădășelu de pe Autostrada Transilvania, unde momentan fac forajele pentru studiul geotehnic“, a mai susținut Asociația Pro Infrastructură.
Tronsonul 1 Craiova – Balș al DEx12 are ca punct de început desprinderea din Varianta de Ocolire Craiova Nord, iar ca punct final limita județului Dolj cu Olt. Traseul traversează teritoriile administrative ale localităților Craiova, Ghercești și Pielești. Valoarea lucrărilor depășește 100 de milioane de euro.
Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură
Citește și: UMB s-a mobilizat pe DEx12 Craiova – Pitești! 221 de utilaje pentru finalizarea tronsonului 4