Hyundai înlocuiește sistemele de baterii de pe 82.000 de mașini electrice. O cheltuială de 900 mil. dolari!
Hyundai Motor va înlocui sistemele de baterii din aproximativ 82.000 de vehicule electrice la nivel global din cauza riscurilor de incendiu – o înlocuire de 900 de milioane de dolari care pune în evidență modul ciudat în care producătorii de mașini și baterii împart factura atunci când apar probleme.
Retragerea mașinilor Hyundai este una dintre primele înlocuiri de baterii în masă efectuate de un producător auto important.
„Este foarte semnificativ atât pentru Hyundai, cât și pentru LG, deoarece suntem în primele etape ale erei vehiculelor electrice. Modul în care Hyundai gestionează acest lucru va crea un precedent nu doar în Coreea de Sud, ci și în alte țări”, a spus Lee Hang-koo, cercetător principal la Institutul Coreean pentru Economie și Comerț Industrial.
Retragerea se referă în cea mai mare parte la Kona EV, cea mai vândută mașină electrică a Hyundai, care a fost amintită pentru prima dată la sfârșitul anului trecut pentru o actualizare a software-ului după o serie de incendii. Unul dintre EV-urile Kona amintite a luat foc în ianuarie, însă autoritățile sud-coreene au lansat o anchetă pentru a verifica dacă prima retragere a fost adecvată.
LG Chem respinge criticile
LG Energy Solution, o divizie a LG Chem Ltd care produce bateriile, a respins rapid criticile. Ba, într-o declarație a spus că Hyundai a aplicat greșit sugestiile LG pentru logica de încărcare rapidă în sistemul de gestionare a bateriei, adăugând că celula bateriei nu ar trebui considerată drept cauza directă a riscurilor de incendiu.
Ministerul transporturilor din Coreea de Sud a declarat într-o declarație că au fost găsite unele defecte în unele celule ale bateriei produse la fabrica din China Energy a LG Energy. Hyundai nu a comentat cauza incendiilor.
Analiștii au spus că Hyundaii- anunțat că săptămâna viitoare se poate elabora un acord cu privire la modul de împărțire a costurilor. Chiar și așa, aceștia susțin că ar putea dura mai mult, având în vedere că miza reputațională era mare și că cele două firme păreau să fie în contradicție cu cauza incendiilor.
76.000 de Kona, retrase. Restul Ioniq EV și autobuze Elec City
Retragerea se aplică pentru aproape 76.000 de vehicule electrice Kona construite între 2018 și 2020, inclusiv aproximativ 25.000 vândute în Coreea de Sud. Unele modele Ioniq EV și autobuze Elec City sunt, de asemenea, incluse în rechemare.
Costul estimat la 900 de milioane de dolari include și sumele cheltuite pentru prima rechemare. Au existat aproximativ 15 cazuri de incendii care au implicat Kona EV-11 în Coreea de Sud, două în Canada și câte unul în Finlanda și Austria.
Proprietarii Kona și Ioniq sunt sfătuiți să limiteze încărcarea bateriei la 90% din capacitate până la înlocuirea bateriei, a spus Hyundai.