Acțiunile Inditex au urcat pe bursă cu 4,6 la sută, după anunțarea vânzărilor din august, în lanțul Zara
Proprietarul Zara, Inditex, a raportat, miercuri, o creştere a vânzărilor colecţiei sale de toamnă/iarnă, informaţie care a urcat preţul acţiunilor grupului cu 4,6% pe bursă, în condiţiile în care cel mai mare retailer de modă din lume şi-a revenit după o vară afectată de vremea nefavorabilă, transmite Reuters.
Inditex a anunțat că vânzările sale între 1 august şi 8 septembrie au înregistrat o creştere de 11% în valută, comparativ cu un an în urmă.
În prima jumătate a anului, creşterea vânzărilor a încetinit la 7,2%, de la 13,5% în aceeaşi perioadă cu un an în urmă, parţial din cauza lunii iunie umede şi reci pe piaţa sa de origine.
Analiştii anticipaseră o revenire în trimestrul al treilea, după ce vremea nefavorabilă din iunie a zdruncinat speranţele Zara de a avea un al doilea trimestru cu excepţie.
Reuters precizează că și compania suedeză H&M a anunțat în iunie că vânzările sale pentru luna respectivă ar putea scădea cu 6% în monedele locale, faţă de un an în urmă, parţial din cauza vremii mai proaste de pe multe pieţe, în timp ce Primark a anunțat, pe 5 septembrie, că vremea umedă din Marea Britanie a afectat vânzările de vară.
Inditex a raportat o creştere cu 10% a profitului din prima jumătate a anului, la 2,8 miliarde de euro (3,09 miliarde de dolari) şi vânzări de 18,1 miliarde de euro până la sfârşitul lunii iulie.
Analiştii chestionaţi de LSEG se aşteptau la un profit de 2,77 miliarde de euro la vânzări de 18 miliarde de euro.
”Avem deplină încredere în capacitatea noastră de a dezvolta această afacere, în principal datorită modelului unic”, a declarat directorul general Oscar Garcia Maceiras, într-o convorbire cu analiştii, adăugând că puterea companiei în vânzările online se datorează mult sprijinului operaţional al magazinelor.
Retailerul a luptat pentru a rămâne în faţa concurenţilor precum H&M şi a rivalului chinez de modă Shein, în creştere rapidă, investind în logistică şi tehnologie pentru a livra modă mai rapid şi prin menţinerea preţurilor scăzute la articolele de zi cu zi.
Un nou centru logistic în Zaragoza, Spania, este aşteptat să se deschidă în mai sau iunie 2025, a spus Maceiras, iar retailerul va renova unele dintre magazinele sale emblematice din China şi Spania, în timp ce îşi va extinde brandul Massimo Dutti în SUA şi Bershka în India.
Maceiras a spus că Zara îşi va extinde serviciul bazat pe aplicaţii pre-deţinute în Statele Unite, în octombrie a acestui an, care le permite clienţilor să vândă, să doneze sau să repare articole. Acesta îşi propune să acopere toate pieţele cheie până în 2025.
Zara va implica, de asemenea, clienţii cu transmisiuni de cumpărături live pe pieţe cheie precum Spania, SUA, Franţa, Italia, Germania, Marea Britanie, Irlanda, Ţările de Jos şi Canada, în următoarele luni, după succesul din China.
Compania a raportat o marjă brută de 58,3% pentru perioada respectivă, cu 19 puncte procentuale mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.
”Marja brută din prima jumătate a anului arată o creştere a costurilor mai mică decât cea aşteptată”, a declarat analistul RBC Richard Chamberlain, într-o notă.
Potrivit analiştilor şi investitorilor, Inditex este mai bine protejată de factorii contrari din lanţul de aprovizionare din Asia decât rivalii, deoarece jumătate din produsele sale provin din apropierea Spaniei.
”Un fenomen sezonier precum vremea nu afectează afacerile Inditex pe termen lung. Ne uităm pe termen lung şi la strategia sa din SUA. Credem că poate creşte mult pe această piaţă”, a declarat Xavier Brun, manager de portofoliu la Trea Asset Management, cu sediul la Madrid, care deţine acţiuni Inditex.
În SUA, a doua cea mai mare piaţă a sa, Zara creşte preţurile mai lent decât în trecut şi mai puţin decât H&M în al doilea trimestru, preţurile la blugi crescând cu 2% în acest an, comparativ cu o creştere de 8% la H&M, potrivit retailului, potrivit firmei de analize de piață EDITAT.
România nu figurează pe lista ţărilor unde proprietarul Zara are parteneri în producţie. Piaţa locală, doar piaţă de desfacere, cu 142 de magazine. Acum opt ani Inditex lucra cu 80 de producători români de îmbrăcăminte şi încălţăminte.
Hainele Zara, Berskha sau Massimo Dutti sunt astăzi „made in“ China, Turcia sau Portugalia, fiecare ţară având peste 1.300 de fabrici partenere ale grupului de modă.
În total, la nivel mondial, gigantul spaniol Inditex, proprietarul Zara şi al altor branduri mari de modă, are 1.805 furnizori importanţi, iar produsele ce poartă oricare dintre mărcile grupului sunt realizate în peste 8.500 de fabrici din lume. Niciuna dintre aceste unităţi de producţie nu figurează a fi în România. Piaţa locală este doar o piaţă de desfacere pentru produsele grupului, cu un total de 142 de magazine offline, plus opt online, câte unul pentru fiecare brand.
Inditex pune pe aceeaşi hartă interactivă a lumii şi retailul şi producţia. Astfel, poţi da clic pe o ţară, cum e cazul României, şi să vezi şi cât de importantă este ea ca număr de magazine, dar şi ca număr de furnizori sau de fabrici partenere.
În cazul României apare doar componenta de retail, structurată pe branduri – 29 de magazine offline Bershka, câte 26 Stradivarius şi Pull & Bear, 25 sub numele Zara, 13 Oysho, 12 Massimo Dutti, zece Zara Home şi unul singur Uterque.
În cazul Portugaliei, spre exemplu, apar 320 de puncte de vânzare, dar şi 161 de furnizori cu 1.344 de fabrici. Din datele ZF, această ţară aflată în extremitatea vestică a Europei e cea mai importantă destinaţie de producţie de pe Bătrânul Continent pentru grupul de modă.
Acum opt ani Inditex avea 80 de parteneri în România
Hainele Zara, Berskha sau Massimo Dutti sunt în principal „made in“ China, Turcia şi Portugalia, fiecare ţără având peste 1.300 de fabrici. În total, la nivel mondial, sunt 8.500 de unităţi de producţie partenere ale Inditex.