Pod impresionant, de 550 de metri, finalizat pe Lotul 1 al Autostrăzii A7 Ploiești-Buzău: O lucrare de mare complexitate, peste calea ferată și un drum județean
O etapă semnificativă a fost atinsă pe 12 septembrie 2024 pe Lotul 1 al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău, odată cu finalizarea unei structuri extrem de complexe de către constructorul RETTER. Această lucrare majoră, cunoscută sub numele de Structura 3, reprezintă cea mai importantă realizare de pe întregul tronson și a impus o provocare tehnică deosebită.
Elementul central al acestei structuri este un pasaj metalic impresionant, care se întinde peste drumul județean 101 F și calea ferată, având o lungime totală de 550 de metri și o lățime de 42,4 metri. Cu o complexitate tehnică ridicată, construcția a necesitat colaborarea atentă a mai multor specialiști pentru a asigura succesul proiectului.
”Azi am incheiat o nouă provocare care ne aduce mai aproape de termenele pe care le-am prevăzut pentru deschiderea traficului. Ne bucurăm că structura metalică a celui mai mare pod a fost finalizată (…)
Montajul ultimelor 6 grinzi a început sâmbătă, 7 septembrie, ora 9.00, conform planului agreeat cu CFR, însă vântul puternic ne-a cam încurcat, astfel că am fost nevoiți să amânăm puțin lucrările până duminică noapte”.
Ulterior, ridicările au continuat în ritm continuu până când ieri, 11.09.2024, am fost nevoiți să suspendăm activitatea din cauza condițiilor meteo nefavorabile. În orice caz, au fost depuse toate diligențele pentru a finaliza aceste activități în cel mai scurt timp, astfel încât să poată continua procesul tehnologic de execuție al pasajului”, au precizat reprezentanții RETTER.
Pasajul include 14 deschideri, dintre care 8 sunt susținute de grinzi metalice tip VTR® (VerbundTrägerRost), fiecare dintre acestea având o lungime de 140 de metri. În deschiderile laterale, au fost montate 20 de grinzi din beton precomprimat, asigurând astfel stabilitatea întregii structuri.
Una dintre cele mai dificile etape a fost amplasarea celor 8 grinzi metalice peste calea ferată, care a necesitat o coordonare logistică și tehnică riguroasă. Transportul acestora s-a realizat cu ajutorul a două macarale de 120 de tone, iar ridicarea lor pe poziție a fost posibilă datorită unei macarale uriașe de 650 de tone.
”Desigur, întreaga echipă este extrem de apreciată și fără oamenii de valoare pe care îi avem, atât din punct de vedere profesional cât și din punctul de vedere al caracterului lor, nu am fi reușit să progresăm în acest ritm susținut. Frâiele proiectului sunt bine ancorate în mâinile managerului de proiect, colega noastră dna Carmeluța Balmucz”, a spus Victor Ghervas, unul dintre coordonatorii echipei.