Frânarul șef al achizițiilor de vagoane și locomotive CFR din Transporturi caută sprijin la PSD

Publicat: 18 sept. 2024, 13:00, de Ion Teleanu, în Dezvăluiri , ? cititori
Exclusiv
Frânarul șef al achizițiilor de vagoane și locomotive CFR din Transporturi caută sprijin la PSD
Frânarul șef PNL al achizițiilor de vagoane și locomotive CFR din Transporturi caută sprijin la PSD

Achiziționarea de locomotive și vagoane CFR bate pasul pe loc de mai bine de doi ani, pentru că instituția care se ocupă de așa ceva este condusă de un profesoraș de istorie, impus de fostul premier liberal Florin Cîțu.

Florin Cîțu, „tătucul” lui Roșeanu

Fostul premier Florin Cîțu îl parașutează, în octombrie 2021, la șefia Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), de sub tutela Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (ARF), la recomandarea și susținerea unui lider PNL, pe Ștefan Roșeanu. Numai că acesta este paralel cu activitatea de la ARF, fiind licențiat în istorie, iar ucenicia și-a făcut-o desenând machete pe plumb la un cotidian central.

Ulterior, acesta s-a „remarcat” prin a rezema pereții pe la diverse uși din Palatul CFR, iar, în 2012, ca urmare a unei cârdășii politice controversate, a fost parașutat, pentru câteva luni, la conducerea CFR Călători. Dar, în guvernarea Orban, Ștefan Roșeanu se aciuiește la cabinetul unui secretar de stat din Ministerul Transporturilor, după care aterizează la șefia ARF.

De atunci și până azi, acesta taie frunză la câini, pe mulți bani publici, reușind „performanța” de a nu achiziționa, în trei ani de zile, niciun vagon și nicio locomotivă, frânând efectiv cumpărarea acestora, deși există bani pentru așa ceva.

Vezi și: Cine este frânarul șef din Transporturi al achizițiilor de vagoane și locomotive CFR

Trebuie precizat că, prin Ordonanța de Urgență nr. 62 din 28 septembrie 2016, s-a înființat Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), sub tutela Ministerului Transporturilor. Scopul pentru care s-a înființat a fost „stabilirea și urmărirea procesului de implementare a măsurilor necesare pentru eficientizarea rețelei de transport feroviar public de călători pe o rețea feroviară” și, atenție, „achiziţionarea de material rulant necesar efectuării transportului feroviar public de călători”.

Numai că, de la înființare și până azi, adică de aproape opt ani, s-au schimbat vreo șapte miniștri ai Transporturilor, iar ARF n-a țesut nici măcar o ramă electrică ori vreuna CFR sau de metrou.

PNL l-a lăsat din brațe pe Roșeanu

În ultima perioadă, Ștefan Roșeanu a trecut ARF pe persoana sa fizică, fapt pentru care urlă și amenință pe toată lumea din instituție cu darea afară și chiar trimiterea la DNA. Nervozitatea acestuia este justificată, dacă ținem cont că, de vreo două luni, PNL și-a luat mâna de pe Roșeanu, pe motiv că a blocat activitatea ARF și, astfel, s-au pierdut o mulțime de bani europeni destinați achizițiilor de vagoane și locomotive CFR.

Ca atare, potrivit, informațiilor noastre, Ștefan Roșeanu a început să zgârâie pe ușa PSD pentru sprijin și menținere la conducerea ARF. În acest demers, profesorașul de istorie este susținut de vreo doi-trei boși PSD din Palatul CFR și un om de afaceri abonat la contractele cu calea ferată, dar până acum n-a obținut decât ceva promisiuni ușoare.

Așa că, zilele lui Ștefan Roșeanu la șefia ARF sunt cam numărate, că, deh, PNL s-a lepădat de el, iar PSD nu se prea înghesuie să-l țină în brațe.