Cât costă să intri în topul Târgurilor de Crăciun? Craiova știe!
Municipiul Craiova va fi și în acest an în topul Târgurilor de Crăciun din Europa! Site-ul European Best Destinations, cel care se ocupă de promovare, cere Primăriei Craiova obișnuita taxă de participare pe care municipiul a plătit-o anual din 2021 încoace. Iar primăria cere mai departe acordul Consiliului Local pentru achitarea taxei.
Cât costă să intri în topul Târgurilor de Crăciun? La fel ca și până acum: aproape 30.000 de euro. Nu e o sumă prea mare pentru un oraș cum este Craiovei, mai ales că ea este plătită din taxa hotelieră care se constituie ca venit la bugetul local. E adevărat însă că după ce vizitatorii site-ului European Best Destinations votează, iar Târgul de Crăciun prinde un loc fruntaș în top, primăria plusează și mai plătește bani pentru promovare.
Revenind la noua solicitarea a European Best Destinations, aceasta va fi supusă la vot în ședința de joi, 26 septembrie, a Consiliului Local Craiova. „Se aprobă includerea Municipiului Craiova în competiții și campanii internaționale organizate de European Best Destinations. Se aprobă achitarea taxei în cuantum de 29.690 euro, care va fi plătită în lei, în două tranșe, la cursul de schimb valutar din ziua efectuării plății, practicat de Banca Comercială, prin care se efectuează tranzacția“, se arată în proiectul de hotărâre.
Craiova – pe locul 2 în 2023, în topul Târgurilor de Crăciun din Europa
Potrivit documentului, site-ul propune Craiovei promovarea ofertei culturale și turistice a municipiului la nivel internațional și participarea în competițiile internaționale organizate de platformă pentru anul 2024.
„În ultimii ani, municipiul Craiova a beneficiat de un plan complex de promovare turistică, inclusiv la nivel internațional, prin intermediul platformei de promovare turistică European Best Destinations, partener al Comisiei Europene prin rețeaua EDEN – European Destinations of Excellence, ca urmare a înscrierii în programele și competițiile organizate de această organizație. În urma campaniilor de promovare și a voturilor obținute de Craiova, la nivel internațional, în cadrul competițiilor propuse de organizația European Best Destinations, municipiul nostru s-a clasat pe locul al șaselea în anul 2021, pe locul al treilea în anul 2022, și, respectiv, pe locul al doilea în anul 2023, între destinațiile europene ce organizează târguri de Crăciun“, explică municipalitatea craioveană.
Ce beneficii ar avea Craiova, în opinia European Best Destinations
Primăria consideră că prezența în aceste clasamente înseamnă mai mult decât locurile în sine obținute, ținând cont că în aceste topuri Craiova a depășit orașe europene cu o îndelungată și marcantă tradiție turistică în acest domeniu, orașe din Austria, Germania sau Italia.
„Beneficiile acestei promovări pentru Craiova și comunitate s-au reflectat în creșterea vizibilității orașului în media internațională și națională și în creșterea numărului de turiști ce au vizitat Craiova în ultimii doi ani“, se arată în raport. Conform statisticilor transmise de European Best Destinations, pagina cu rezultatul final obținut de municipiul Craiova în cadrul competiției The Best Christmas Markets in Europe 2023 – locul al doilea – a fost distribuită de peste 378.000 de ori pe rețelele de socializare din decembrie 2023 și vizualizată de peste 4,8 milioane de turiști.
European Best Destinations estimează că orașul Craiova va beneficia, per total, de o promovare la nivel național și internațional care ar costa, individual, peste 1.6 milioane euro. Așa că taxa de 30.000 de euro ar fi un mizilic, ținând cont de beneficiile obținute de oraș. Craiova chiar a fost sufocată de turiști în perioada Târgului de Crăciun de anul trecut, iar, în weekend, Centrul Vechi al orașului s-a dovedit neîncăpător.
Citește și: Olguța a stabilit lista cu artiștii de la Târgul de Crăciun 2024. Surprize de 97.000 de euro!