Cele mai bine vândute mașini din toate timpurile, de la fiecare producător auto

Publicat: 25 sept. 2024, 06:32, de Ady Ivașcu, în Auto , ? cititori
Cele mai bine vândute mașini din toate timpurile, de la fiecare producător auto
Cele mai bine vândute mașini din toate timpurile

Cu toții avem o idee destul de bună despre care sunt cele mai bine vândute mașini din prezent. Dar cum rămâne cu cele mai bine vândute mașini ale fiecărei mărci din toate timpurile?

Revista auto britanică Autocar a întocmit un clasament cu cele mai bine vândute mașini din toate timpurile, de la fiecare producător auto

Prestigioasa revistă auto britanică Autocar a pus mâna pe calculator și a început să sape – unele informații au fost ușor de găsit, altele mai puțin. Iar unele dintre rezultate au fost surprinzătoare – multe dintre cele mai bine vândute mărci au fost vândute ultima dată cu mult timp în urmă.

Autocar nu a avut date pentru fiecare marcă, spre exemplu Dacia lipseşte din acest clasament, iar unele dintre cifrele enumerate vor continua să crească rapid.

Modelul Toyota Corolla este Regele

Clasamentul este condus lejer de compania niponă Toyota, cu al său model Corolla, vândut în peste 51 de milioane de exemplare din 1966 şi până în prezent.

Toyota Corolla este cea mai vândută mașină din lume, o poziție pe care a obținut-o după doar opt ani de producție pentru a detrona Volkswagen Beetle.

Corolla este Regele și rămâne cea mai populară alegere în multe țări. Un ciclu de producţie îndelungat contribuie, de asemenea, la menținerea titlului, ceea ce a făcut ca Toyota să vândă o Corolla în lume la fiecare 15 secunde.

Pe locul 2 se situează cei de la Ford, cu emblematica Seria F, produsă în peste 43 de milioane de exemplare din 1948 şi până în prezent.

SUA au fost reconstruite după război pe spatele Ford F-Series, care vine în tot felul de forme, dimensiuni și înfățișări.

 

Ford

Acesta rămâne cel mai popular vehicul din SUA. Care este atracția? O construcție simplă și robustă, combinată cu un preț scăzut și o loialitate uriașă din partea clienților care doresc, au nevoie sau pur și simplu le place ceea ce oferă acest pick-up.

Poate că și mai impresionante au fost cele 15 milioane de modele T vândute atunci când mulți nu își permiteau o mașină, nici măcar cea mai ieftină de pe piață, remarcă însă publicaţia Autocar.

Volkswagen – Golf, 1974-prezent: 36 de milioane de exemplare

Gândiți-vă la cel mai bine vândut model Volkswagen și mulți vor menționa Beetle, dar Golf a depășit de mult timp totalul de 21,5 milioane unităţi al celebrului său strămoș. În 2013, VW a construit al 30-lea milion de Golf, un model 1.6 TDI BlueMotion.

 

Golf

Acum, după ce a depășit pragul de 36 de milioane, acest hatch compact este construit la un ritm de 2.000 de exemplare în fiecare zi a anului.

Ruşii figurează în clasament cu Lada Riva

Lada Riva afost produsă în perioada 1980-2015 în 18 milioane de exemplare.

Lada Riva – cunoscută și sub numele de VAZ 2105 și Nova – a avut o viață îndelungată. Nevoile Războiului Rece din partea estică a Cortinei de Fier cereau o mașină ieftină, robustă, care să poată face față drumurilor și combustibilului prost, iar Riva a reușit.

 

Lada Riva

Nu vă așteptați la prea mult confort sau dinamică de condus dacă achiziţionaţi una, deoarece 18 milioane de șoferi se pot înșela, notează cu umor jurnaliştii de la Autocar.

BMW – Seria 3, 1975-prezent: 16,5 milioane exemplare

Seria 3 a ajuns să definească fiecare epocă în care a fost vândut, de la berlinele funky din anii 1970 la break-urile și decapotabilele cu maxilar cizelat din anii 1980 și până în anii nouăzeci. Această evoluție a fost în întregime planificată, uneori cu pași îndrăzneți înainte și ocazional cu facelifturi delicate.

 

BMW

Aceasta a menținut Seria 3 în fruntea clasei sale în ceea ce privește vânzările și atractivitatea pentru șoferi.

Renault – Clio, 1991-prezent: 16,1 milioane unităţi

Mai mult de 16 milioane de Clio și-au găsit casă. A fost un succes uriaș pentru Renault, iar Clio este o poveste de succes globală datorită diferitelor versiuni vândute pe diferite piețe.

Această atracție la nivel mondial este ceea ce împinge acest supermini în partea superioară a vânzărilor de mașini. O a cincea generație a sosit în 2019. Renault o declară cea mai bine vândută mașină franceză din toate timpurile.

Mercedes-Benz – Clasa E, 1953-prezent: 15 milioane exemplare

Numit afectuos Ponton, Mercedesul W120 de dimensiuni medii a fost, fără îndoială, prima Clasă E, deși Clasa E nu avea să fie inscripționată ca atare până în 1993. În prezent, Clasa Ceste cel mai bine vândut model Mercedes, care a comercializat peste 11 milioane de unități de la introducerea sa în 1993 – se pare că oricum nu va mai dura mult până când îl va depăși pe fratele său mai mare.

Fiat – Uno, 1983- 1994: 8,8 milioane exemplare

Având în vedere că Fiat a produs originalul 500 și versiunea retro modernă, este probabil o surpriză să aflăm că cel mai vândut model al său este Uno.

 

Fiat Uno

În perioada sa de glorie, Fiat Uno se vindea ca înghețata într-o zi de vară. Cu toate acestea, Uno ar trebui să aibă grijă de el, Panda și 500 îl urmează și se apropie rapid, Panda având peste 8 milioane, iar 500 circa 7 milioane de unităţi.

Skoda – Octavia, 1998-prezent: 7,5 milioane exemplare

Skoda a fost cândva subiect de glume, dar cine râde acum? VW se duce la bancă cu profiturile generate de cele peste 6 milioane de Octavia pe care le-a produs de la lansarea mașinii în 1998. Octavia rămâne cea mai populară mașină în mai multe țări europene și figurează în multe top 10 al celor mai bine vândute.

Octavia reprezintă o treime din vânzările Skoda.

Citroen – 2CV, 1948-1990: 3,9 milioane unităţi

Dragostea persistentă pentru 2CV înseamnă că multe dintre cele aproape 4 milioane de modele utilitare Citroen sunt încă în funcțiune. Conceput înainte de Al Doilea Război Mondial, proiectul a fost ținut ascuns de ocupanții germani ai Franței și apoi lansat în 1948.

Acesta a fost construit peste tot, de la Slough, în Regatul Unit, la Montevideo, Uruguay, și, bineînțeles, în Franța.

Volvo – modelul 200, 1974-1993: 2,86 milioane exemplare

Dacă un producător auto a fost vreodată definit de un singur automobil, acesta trebuie să fie Volvo și gama sa 200 de berline și, mai ales, break-uri. Stilul pătrăţos nu l-a împiedicat să vândă mai mult de 2,8 milioane de exemplare în 19 ani.

Pentru cei care doreau ceva mai flashy exista coupe-ul 262C, care a reușit să înregistreze însă numai 5.622 de unităţi vândute.

Lincoln – Town Car, 1981-2011: 2,45 milioane unităţi

Intențiile companiei-mamă Ford pentru acest Lincoln au fost clare atunci când s-a decis asupra numelui Town Car. Lincoln s-a ridicat la înălțimea numelui datorită proporțiilor sale generoase și a specificațiilor interioare.

Unele modele timpurii includeau chiar și un tablou de bord digital, deși modelele ulterioare au devenit mai conservatoare în ceea ce privește designul.

De asemenea, a generat o serie de versiuni de limuzine autentice, atât de îndrăgite de turiști și de petrecerile nocturne.

Land Rover – Defender, 1948-prezent: 2,2 milioane unităţi

Este un Land Rover-ul original același 4×4 cu un Defender? Land Rover-ul s-a schimbat foarte mult pe parcursul celor 67 de ani de existență, dar esența a rămas aceeași de-a lungul timpului, așa că răspunsul este da. Este un off-roader simplu, robust și multi-configurabil, capabil să abordeze condiții pe care puțini alții le puteau aborda.

 

defender

De-a lungul timpului, Land Rover a oferit o mare varietate de motoare și opțiuni, dar toate se întorc la premisa de bază de a fi capabil să meargă oriunde. A fost un model popular care a vândut 2 milioane de mașini până când a fost abandonat în 2016. Noul Defender, introdus în 2020, se adaugă rapid la acest număr, cu vânzări actuale de aproximativ 100.000 pe an.

Tesla – Model 3, 2017-prezent: 2 milioane unităţi

În momentul în care a început producția Model 3, 500.000 de persoane făcuseră deja rezervări. Acest număr impresionant a prefigurat succesul Modelului 3, care nu dă semne de încetinire.

Înainte de apariția Modelului 3, Modelul S a fost cel mai bine vândut – acesta continuă să înregistreze vânzări și a depășit acum 250.000 de unități vândute de la lansarea sa în 2012.

În zona luxului suprem cifrele devin mai mici

Rolls-Royce – Silver Shadow, 1965-1980: 29.030 unităţi

Pentru o mașină destinată oricui, cu excepția oamenilor obișnuiţi, au fost construite destul de multe Silver Shadow în timpul celor 15 ani în care a fost modelul de bază al Rolls-Royce.

Sosirea în anii 1960, când avea loc o revoluție culturală, ar fi putut fi un dezastru pentru cea mai venerabilă marcă a establishmentului, însă Shadow și-a găsit instantaneu fani printre liderii stilului din acea perioadă.

 

Rolls Royce

Acesta rămâne cel mai bine vândut model Rolls, dar este posibil ca acest lucru să se schimbe odată cu creșterea continuă a popularității berlinei „entry-level” Ghost și a SUV-ului Cullinan.

Bugatti – Type 40, 1926-30: 807 unităţi

Aici găsim unul dintre cele mai mici volume totale de vânzări pentru un singur model, dar un număr de succes pentru un producător de nișă precum Bugatti.

 

Bugatti

Pe locul doi, cu 685 de vânzări, se află Type 57. Nu există două 57 la fel – acestea sunt extrem de diverse datorită varietății de caroserii construite pe șasiul său. De la tourere și roadstere pline de forță până la modelul Atlantic, ușor și inspirat de avioane, fiecare 57 fabricat a conferit mult mai mult farmec decât ar putea spera vreodată urmașii săi moderni Veyron și Chiron.

Producția modelului Veyron a totalizat 450 de mașini, iar cea a modelului Chiron 500.