Metrorex, despre stadiul la care au ajuns lucrările la Magistrala 6

Publicat: 24 sept. 2024, 22:31, de Corina Oprea, în ACTUALITATE , ? cititori
Metrorex, despre stadiul la care au ajuns lucrările la Magistrala 6
sursa: google

Proiectul Magistralei 6 de metrou, ce va conecta Capitala României cu Aeroportul Internațional Henri Coandă din Otopeni, avansează în ritmul stabilit, conform anunțului Metrorex. Această magistrală, extrem de așteptată de locuitorii Bucureștiului și de turiștii care tranzitează aeroportul, are o lungime totală de 14,2 kilometri, pe care vor fi amplasate 12 stații moderne.

Recent, o delegație a Agenției Japoneze pentru Cooperare Internațională (JICA), care contribuie cu o finanțare de aproximativ 300 de milioane de euro pentru acest proiect, a efectuat o vizită la București pentru a evalua stadiul lucrărilor. Potrivit surselor citate de Profit.ro, reprezentanții JICA s-au declarat mulțumiți de progresul înregistrat până în prezent.

Caracteristici și traseu

Magistrala 6, odată finalizată, va lega stația 1 Mai din București de Aeroportul Otopeni, facilitând accesul rapid între nordul Capitalei și cel mai important aeroport internațional din România. Noua linie va fi deservită de 12 trenuri moderne și va acoperi o distanță de 14,2 km de cale dublă. Traseul său include 12 stații, iar pasagerii vor beneficia de un timp redus de deplasare și un transport public mai eficient.

Proiectul este împărțit în două loturi mari de execuție:

  1. Tronsonul 1 Mai – Tokyo (complex comercial Băneasa), ce face parte din lotul 1.1, se întinde pe o distanță de 6,6 km și va include șase stații: 1 Mai (stație deja existentă), Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa și Aeroport Băneasa. Metrorex a semnat contractul pentru execuția lucrărilor structurale pe acest segment în martie 2022, alături de asocierea turcă Alsim Alarko și Makyol, valoarea lucrărilor fiind de 1,2 miliarde de lei (fără TVA). Construcția este prevăzută să se finalizeze în termen de patru ani.
  2. Tronsonul Tokyo – Aeroport Otopeni, parte din lotul 1.2, este acoperit de un contract semnat în mai 2023 cu asocierea Gülermak și Somet. Acest segment de 7,6 km va include stațiile Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu și Aeroport Otopeni. Cu aceste șase stații, noua magistrală va deservi atât locuitorii, cât și cei care călătoresc din și către aeroport.

Impactul proiectului asupra transportului din București

Magistrala 6 reprezintă unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din România și va avea un impact semnificativ asupra transportului din București. Odată cu finalizarea lucrărilor, locuitorii din nordul Capitalei vor beneficia de o legătură rapidă și directă către Aeroportul Otopeni, ceea ce va reduce considerabil timpul petrecut în trafic și va oferi o alternativă eficientă la transportul rutier, adesea afectat de aglomerație.

De asemenea, proiectul va contribui la modernizarea transportului public din București și va facilita accesul turiștilor la punctele de interes din oraș. Într-o perioadă în care modernizarea infrastructurii este crucială pentru atragerea de noi investiții și dezvoltarea economică, finalizarea Magistralei 6 este privită ca un pas esențial pentru capitală.

Colaborare internațională și finanțare

Finanțarea proiectului este asigurată, în mare parte, printr-un parteneriat cu JICA, alături de fonduri europene și guvernamentale. Vizita recentă a reprezentanților JICA a subliniat importanța acestui parteneriat internațional în realizarea lucrărilor de infrastructură din România.

Pe lângă beneficiile economice și logistice, colaborarea cu companii și agenții internaționale asigură o calitate superioară a lucrărilor și o execuție conform standardelor moderne.

Când va fi gata Magistrala 6?

Cu un termen de finalizare estimat la patru ani pentru primul tronson, pasagerii ar putea călători pe această rută începând din 2026. Totuși, depinde de ritmul lucrărilor și de eventualele provocări care ar putea apărea pe parcurs. Cu toate acestea, Metrorex rămâne optimist și susține că toate lucrările decurg conform planului.