Opt ore şi 60 de euro, cu trenul de la Berlin la Paris. Emisiile de CO2 sunt de 100 de ori mai mici faţă de călătoria cu avionul

Publicat: 25 sept. 2024, 08:46, de Ady Ivașcu, în Internațional , ? cititori
Opt ore şi 60 de euro, cu trenul de la Berlin la Paris. Emisiile de CO2 sunt de 100 de ori mai mici faţă de călătoria cu avionul
Opt ore şi 60 de euro, cu trenul de la Berlin la Paris

Un tren de zi va face legătura în premieră între Berlin şi Paris, preţurile biletelor vor începe de la 59,99 de euro, iar călătoria va dura opt ore şi va fi prietenoasă cu mediul, pentru că emisiile de CO2 sunt de 100 de ori mai mici faţă de călătoria cu avionul.

Linia de tren de mare viteză între Berlin şi Paris va fi inaugurată pe 16 decembrie

Linia de tren de mare viteză care va face legătura între Berlin şi Paris în doar opt ore va fi inaugurată în data de 16 decembrie 2024, a anunţat marţi operatorul feroviar german Deutsche Bahn, transmite presa internaţională.

Trenurile vor circula zilnic şi vor deservi gările din Frankfurt şi Karlsruhe din Germania şi Strasbourg din Franţa.

Este pentru prima dată când un tren de zi va face legătura între cele două capitale”, a declarat directorul Deutsche Bahn, Michael Peterson, cu ocazia Salonului feroviar Innotrans de la Berlin.

În prezent, un tren de noapte ÖBB face legătura între Berlin şi Paris

Un tren de noapte, operat de compania Austrian Federal Railways (ÖBB), face legătura între Berlin şi Paris de la finalul lui 2023.

Noua legătură, de zi, va fi asigurată de garniturile ICE, trenurile germane de mare viteză, şi nu de TGV-urile franceze.

Trenurile cu 444 de locuri disponibile vor pleca zilnic de la Gara de Est din Paris, la ora 11:54 am (9:54 GMT) şi vor ajunge la Berlin Hauptbahnhof la 19:55.

Cursa retur va pleca din capitala Germaniei la ora 9:55 am şi va ajunge la Paris la 18:03.

Biletele vor fi puse în vânzare de la mijlocul lunii octombrie, iar preţurile încep de la 59,99 euro, pentru un loc la clasa a doua.

Un tren care circulă pe ruta Paris-Berlin emite 2 kilograme de CO2 pe pasager, faţă de 200 de kilograme de CO2 pe pasager pentru o călătorie cu avionul.

Uniunea Europeană mizează pe dublarea traficului internaţional de mare viteză pe continent până în 2030 şi pe triplarea sa până în 2050, pentru a-şi respecta angajamentele climatice.

Pentru acest lucru va fi nevoie de construirea a 20.000 de kilometri de tren de mare viteză în toată Europa până în 2050.