Consiliul de Administraţie al Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR) a aprobat, marți, lansarea licitațiilor pentru proiectarea și execuția a patru loturi montane din Autostrada Unirii (A8), pe secțiunea Sărățeni – Pipirig, care va avea o lungime totală de 116 kilometri.
Potrivit CNIR, cele patru loturi sunt următoarele:
- Lotul 1C Sărăţeni – Joseni (32,4 km),
- Lotul 1D Joseni – Ditrău (14,4 km),
- Lotul 2A Ditrău – Grinţieş (37,9 km),
- Lotul 2B Grinţieş – Pipirig (31,5 km).
Pe traseul acestor loturi, care traversează județele Mureș, Harghita și Neamț, se vor construi 38 de tuneluri și 183 de poduri, pasaje și viaducte. Termenele de realizare diferă: loturile 1C, 2A și 2B vor fi finalizate în 54 de luni (14 luni pentru proiectare și 40 luni pentru execuție), iar lotul 1D va avea un termen de 34 de luni (10 luni pentru proiectare și 24 pentru execuție).
Proiectul este finanțat din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.
Autostrada Unirii, un proiect de interes și pentru Republica Moldova
Autostrada Unirii A8 a atras atenția și oficialilor din Republica Moldova. Secretarul de stat al Ministerului Transporturilor din România, Irinel Ionel Scrioșteanu, a avut discuții cu autoritățile de la Chișinău, stabilind ca obiectiv ca până în 2030 să existe o autostradă care să lege Bucureștiul de Chișinău.
De asemenea, oficialii au discutat despre proiectul de autostradă care va conecta Ungheni (România) cu Chișinău, creând astfel o legătură rutieră directă între România și Republica Moldova.
„Ținta noastră comună este ca în 2030 să putem circula de la București la Chișinău pe autostradă”, a declarat Irinel Ionel Scrioșteanu. Partea moldovenească a subliniat importanța schimbului de bune practici în domeniul infrastructurii rutiere și feroviare între cele două țări.