Comisia Europeană investighează platformele YouTube, Snapchat și TikTok

Publicat: 03 oct. 2024, 16:38, de Alexandru Bogdan Grigoriev, în TEHNOLOGIE , ? cititori
Comisia Europeană investighează platformele YouTube, Snapchat și TikTok
Foto: loyalfans.com

Comisia Europeană (CE) a transmis miercuri, 2 octombrie, cereri oficiale către platformele YouTube, Snapchat și TikTok, solicitând informații detaliate despre algoritmii acestora de conținut.

Inițiativa face parte din implementarea pachetului legislativ Digital Services Act (DSA), care urmărește să reglementeze activitatea platformelor mari pentru a preveni riscurile sistemice și a proteja utilizatorii din Uniunea Europeană.

Comisia Europeană este preocupată de modul în care algoritmii de conținut pot influența comportamentul utilizatorilor și pot amplifica riscuri precum manipularea proceselor electorale, impactul asupra sănătății mintale și expunerea minorilor la conținut dăunător.

YouTube, Snapchat și TikTok trebuie să furnizeze detalii despre parametrii algoritmilor folosiți și despre măsurile adoptate pentru a diminua aceste riscuri. TikTok, de exemplu, trebuie să demonstreze cum gestionează riscurile legate de manipularea platformei, discuțiile electorale și pluralismul media, în timp ce YouTube și Snapchat trebuie să ofere informații suplimentare despre măsurile implementate pentru protecția minorilor și combaterea conținutului periculos.

Companiile au termen până pe 15 noiembrie pentru a răspunde solicitărilor CE. În caz contrar, acestea riscă sancțiuni financiare severe, care pot ajunge la 6% din cifra de afaceri globală. Totodată, răspunsurile incomplete sau inexacte ar putea declanșa investigații oficiale ce ar afecta grav reputația acestor platforme.

Aceste solicitări vin pe fondul unor investigații anterioare în cadrul DSA, ce vizează utilizarea algoritmilor pentru protecția minorilor și prevenirea răspândirii de conținut dăunător.

Prin această acțiune, UE demonstrează că reglementarea modului în care funcționează algoritmii de conținut este o prioritate.

Algoritmii de conținut reprezintă sisteme automate care analizează comportamentul utilizatorilor pentru a prioritiza și afișa conținut relevant pentru aceștia. Platformele digitale folosesc acești algoritmi pentru a crește implicarea utilizatorilor și timpul petrecut pe platformă, fapt care duce la creșterea veniturilor generate prin reclame.