Şefii Renault şi Stellantis îşi vor strânge mâna la Salonul de la Paris, dar companiile nu fuzionează, aşa cum spuneau zvonurile

Publicat: 04 oct. 2024, 07:01, de Ady Ivașcu, în ECONOMIE , ? cititori
Şefii Renault şi Stellantis îşi vor strânge mâna la Salonul de la Paris, dar companiile nu fuzionează, aşa cum spuneau zvonurile
Şefii Renault şi Stellantis îşi vor strânge mâna la Salonul de la Paris, dar companiile nu fuzionează, aşa cum spuneau zvonurile

Şefii Renault şi Stellantis îşi vor strânge mâna peste 10 zile la Salonul Auto de la Paris, dar companiile lor nu vor fuziona, aşa cum spuneau zvonurile. 

Tavares, CEO Stellantis: Sunt pure speculaţii!

Zvonurile privind o fuziune între Stellantis şi Renault sunt „pure speculaţii”, a afirmat joi CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, în timpul vizitei la unul dintre hub-urile producătorului auto, din estul Franţei, potrivit Reuters.

Vorbind la un eveniment în Paris, directorul general al Renault, Luca de Meo, a refuzat să facă comentarii despre ceea ce el a descris ca fiind „zvonuri”.

Bursa zvonurilor a fost alimentată de publicaţia italiană Il Sole 24 Ore care a scris săptămâna aceasta că discuţiile privind o alianţă au devenit mai persistente, economiile de scară fiind văzute ca o posibilă soluţie la gestionarea concurenţei intense cu care se confruntă producătorii auto tradiţionali.

Şi mai devreme în acest an au apărut speculaţii privind o alianţă între Stellantis şi Renault, presa din Italia anunţând că Guvernul francez – cel mai mare acţionar al Renault şi, de asemenea, deţinătorul unei participaţii la Stellantis – studiază planuri pentru o fuziune între cele două grupuri.

Potrivit analiştilor, o eventuală fuziune între Renault şi Stellantis s-ar lovi de obstacole din partea autorităţilor de reglementare din domeniul concurenţei, precum şi de probleme sociale, ca urmare a duplicării facilităţilor de producţie în Franţa.

Carlos Tavares şi Luca de Meo participă la Salonul Auto de la Paris, care va fi deschis publicului din 14 octombrie.

Întrebat dacă va discuta cu Tavares la eveniment, De Meo a replicat: „Îl voi saluta, ca întotdeauna”.

Stellantis a înrăutăţit estimările privind profitul din 2024, iar din martie acţiunile companiei au scăzut cu peste 55%, cea mai slabă performanţă în rândul acţiunilor auto din Europa, ceea ce a redus capitalizarea sa bursieră cu 47 miliarde de euro. 

Gigantul auto global Stellantis reuneşte mărci precum Maserati, Alfa Romeo, Lancia, Fiat, Peugeot, Citroen, DS, Jeep, Chrysler, Dodge, DS, Opel.