Profesoară cercetată pentru purtare abuzivă. De ce ar fi tras, de fapt, un elev de păr
Un incident șocant petrecut la o școală din Prahova a stârnit controverse după ce o învățătoare a fost acuzată de purtare abuzivă asupra unui elev. Evenimentul a avut loc la Școala Gimnazială din satul Măneciu Ungureni, unde o mamă a reclamat la poliție că fiul său, din clasa a treia, a fost tras de păr în timpul orelor de curs.
Acuzațiile au condus la deschiderea unui dosar penal pentru purtare abuzivă împotriva învățătoarei, care, la rândul său, și-a recunoscut parțial fapta. Conform informațiilor furnizate de autorități, incidentul ar fi avut loc în data de 16 septembrie, dar a fost raportat la poliție pe 1 octombrie.
În urma verificărilor, polițiștii din cadrul Secției Rurale Drajna au constatat că învățătoarea, în vârstă de 65 de ani, l-ar fi tras de păr pe elev în timpul unei ore de matematică. Motivul invocat de dascăl a fost „atitudinea sfidătoare” a copilului față de evaluarea pe care tocmai o susținuse la matematică.
„Poliţiştii din cadrul Secţiei Rurale de Poliţie Drajna au fost sesizaţi, la data de 1 octombrie a.c., în jurul orei 13.30 de către o femeie, din comuna Măneciu, cu privire la faptul că fiul său ar fi fost agresat fizic de către învăţătoarea sa, în timpul orelor de curs. Din verificările efectuate, a rezultat faptul că învăţătoarea, de 65 de ani, la data de 16 septembrie, l-ar fi tras de păr pe copil din cauza atitudinii pe care a avut-o cu privire la evaluarea la matematică”, a transmis, luni, IPJ Prahova.
La audieri, învățătoarea a explicat că elevul nu era pregătit pentru testul de matematică, ceea ce ar fi dus la o reacție de nemulțumire din partea acestuia. Ea a justificat acțiunea sa prin faptul că atitudinea copilului a fost una necorespunzătoare, sfidătoare, subliniind că aceasta a fost provocarea care a determinat-o să reacționeze impulsiv. Totuși, recunoașterea faptei nu a diminuat gravitatea acuzațiilor de purtare abuzivă.
De cealaltă parte, mama elevului are o versiune diferită a evenimentului. Ea susține că fiul său nu a avut nicio atitudine necorespunzătoare și că tot ce a făcut a fost să îndoaie foaia de hârtie pe care își scrisese răspunsurile la test. Din perspectiva ei, reacția învățătoarei a fost complet disproporționată și nejustificată.