Mii de locuri de muncă vor fi restructurate, la compania germană DB Cargo. Subsidiara din România nu este în pericol, deocamdată

Publicat: 10 oct. 2024, 18:04, de George Andrei, în ACTUALITATE , ? cititori
Mii de locuri de muncă vor fi restructurate, la compania germană DB Cargo. Subsidiara din România nu este în pericol, deocamdată

Criza economică persistă în Germania, iar companiile sunt nevoite să facă concedieri masive, pentru reducerea costurilor și eficientizarea afacerii. DB Cargo, cu operațiuni și în România, a aunțat, joi, după luni de negocieri între sindicate și Consiliul angajaților, că va aplica un plan amplu de restructurare, care va duce la pierderea a 2.300 de locuri de muncă, transmite agenția DPA. Angajații subsidiarei din România, DB Schenker, nu sunt în pericol, deocamdată

DB Cargo este divizia de de transport feroviar de marfă a companiei de stat Deutsche Bahn.

Anunțul DB Cargo intervine într-un context extrem de dificil pentru Germania: ministrul german al Economiei, Robert Habeck, a confirmat miercuri că produsul intern brut al Germaniei va scădea pentru al doilea an consecutiv și a pus slăbiciunea tot mai accentuată a economiei pe seama „eșecurilor din ultimele decenii” și a problemelor generate de lipsa investițiilor majore în infrastructură. Germania a realizat o infrastructură impresionantă, dar aceasta este acum îmbătrânită, scrie DPA.

Planul este menit să apropie compania de nevoile clienţilor, înfiinţând noi divizii de afaceri care se vor concentra pe sectoarele cheie, inclusiv oţel, auto, materii prime şi bunuri de consum.

Fiecare divizie va opera ca o companie independentă, fiind responsabilă pentru proprii angajaţi, locomotive şi vagoane de marfă, a informat DB Cargo.

În condiţiile în care sectorul logistic rămâne sub presiune, „reacţionăm la aceste evoluţii şi ne aşteptăm la noi ajustări”, fiind posibile noi concedieri, în special în sectorul administrative, a precizat managementul DB Cargo.

Miercuri, după luni de discuţii, Consiliul central al angajaţilor a ajuns la un acord privind viitorul DB Cargo. Cosima Ingenschay, vicepreşedintele sindicatului EVG, a explicat dificultăţile negocierilor, şi a declarat că „lipsa sprijinului politic şi managementul ineficient” au contribuit la dificultăţile economice cu care se confruntă compania, potrivit DPA.

În primul semestru din 2024 compania a înregistrat pierderi operaţionale de peste 260 milioane de euro.

DB Cargo are o prezență și în România

„DB Cargo – numărul unu în transportul feroviar de marfă din Europa și cel mai mare operator din punct de vedere al volumelor transportate în Europa – a răspuns prin înființarea propriului operator de transport feroviar în România, ca parte a rețelei europene DB Cargo.

La nivel european, Deutsche Bahn Cargo România utilizează toate resursele rețelei europene DB Cargo, cu ajutorul cărora satisface toate nevoile clienților”, explică compania pe site-ul de prezentare.

„Majoritatea trenurilor de marfă ale DB Cargo România care circulă pe liniile principale ale rețelei țării sunt tractate de locomotivele electrice operate de compania noastră.

În 2023, DB Cargo România a atins o piatră de temelie prin primirea celei de-a 30-a locomotive electrice în flota sa de material rulant, LEMA 072, iar aceasta a fost urmată la scurt timp de adăugarea unei alte noi locomotive, LEMA 073. În anii anteriori, DB Cargo România a închiriat pentru o perioadă îndelungată și alte două locomotive electrice de la operatorul european MRCE – acestea au fost returnate proprietarului lor la sfârșitul lunii decembrie 2022. În plus, atunci când situația o cere, colaborăm cu alți operatori feroviari privați din România, astfel încât aceștia să ne pună la dispoziție locomotivele lor, ajutându-ne să transportăm cele mai grele trenuri de marfă pe pante abrupte”, se arată în prezentarea companiei.