Primul magazin din Bucureşti de tip ATAC Hiper Discount, cu cele mai mici preţuri din reţeaua Auchan, va fi deschis în primul trimestru din 2025

Publicat: 11 oct. 2024, 07:22, de Ady Ivașcu, în ECONOMIE , ? cititori
Primul magazin din Bucureşti de tip ATAC Hiper Discount, cu cele mai mici preţuri din reţeaua Auchan, va fi deschis în primul trimestru din 2025
Primul magazin din Bucureşti de tip ATAC Hiper Discount, cu cele mai mici preţuri din reţeaua Auchan, va fi deschis în primul trimestru din 2025 în Berceni

Pe piaţa românească există în continuare loc pentru hipermarketuri, dar să identifici locaţii ca să deschizi noi hipermarketuri este mult mai dificil, susţine Ionuţ Ardeleanu, directorul general al retailerului Auchan România, o companie născută hipermarket în urmă cu 18 ani, odată cu deschiderea magazinului din Titan (Bucureşti), care este şi acum cel mai mare magazin alimentar din România, cu o suprafaţă de 16.000 mp.

Auchan va deschide în primul trimestru din 2025 primul magazin ATAC Hiper Discount în Bucureşti

Oportunităţi apar însă în piaţă, astfel că retailerul Auchan va deschide în primul trimestru din 2025 primul magazin ATAC Hiper Discount în Bucureşti.

ATAC Hiper Discount este formatul cu cele mai mici preţuri din reţeaua Auchan.

Conceptul de hiper discount vine cu prețurile reduse ca urmare a unor investiții care au vizat reducerea consumului de energie electrică, diminuarea spațiilor pentru vitrinele frigorifice, optimizarea proceselor logistice, precum și reducerea costurilor de transport și a investițiilor în decor și publicitate.

Ce oportunităţi de extindere caută Auchan în România

Născută hipermarket în anul 2006, odată cu deschiderea primului magazin, compania din România a retailerului francez Auchan a dezvoltat o reţea de magazine multi-format, după achiziţia în anii 2013-2014 a 20 de hirpermarketuri Real.

În prezent, reţeaua multi-format Auchan are peste 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, MyAuchan și Simply, care servesc zilnic, în medie, peste 350.000 de clienți. 

Auchan România operează acum 26 de hipermarketuri în 14 oraşe. Acestea sunt magazine cu o suprafaţă de peste 6.000 de mp şi au 50.000 de produse la raft.

 

Auchan

În primii 9 ani, Auchan s-a concentrat pe dezvoltarea formatului de hipermarket, ajungând la 33 de magazine în 18 orașe până în 2015. În următorii 3 ani, a lansat formatul de proximitate și magazinul online, iar în 2019 a deschis primul supermarket.

Apetitul incredibil al pieţei locale pentru discounturi i-a determinat pe cei de la Auchan să introducă în 2023 conceptul de magazine ATAC Hiper Discount, formatul cu cele mai mici prețuri al rețelei.

În prezent, Auchan este prezent în toate județele, având o rețea formată din 26 de hipermarketuri, 7 hipermarketuri discount ATAC, 8 supermarketuri, 395 de magazine MyAuchan, majoritatea în stațiile Petrom, 4 magazine Simply by Auchan.

Pentru extinderea reţelei de hipermarketuri şi magazine hiper discount, Auchan caută fie proiecte noi, fie spaţii independente existente, cu o suprafaţă de 6.000-6.500 mp plus spaţii adiacente, cum ar fi parcarea.

Sunt vizate oraşele mari din România, cu peste 100.000 de locuitori.

Multinaţionala de retail susţine că sprijină economia locală și producătorii români, gama alimentară fiind formată în proporție de peste 90% din produse de la companii din România.

Pe rafturile hipermarketurilor Auchan se regăsesc aproximativ 50.000 de produse, din care circa 1.300 sunt produse alimentare marcă proprie. Din acestea, peste 1.000 sunt produse în România, cu producători locali.