De ce se scumpesc automobilele şi timpul de livrare este mai lung. Explicaţiile unui importator

Publicat: 11 oct. 2024, 11:21, de Ady Ivașcu, în Auto , ? cititori
De ce se scumpesc automobilele şi timpul de livrare este mai lung. Explicaţiile unui importator
De ce se scumpesc automobilele şi timpul de livrare este mai lung. Explicaţiile unui importator

Maşina de 5.000 de euro, povestea de la care a renăscut industria auto de succes a României, este demult istorie. Automobilele au preţuri incomparabil mai mari şi s-au scumpit semnificativ în ultimii ani, iar timpul de livrare al maşinii dorite, aşa cum a fost configurată sau solicitată de cumpărător, este mai lung, deşi toată lumea ar vrea să plece cu maşina din showroom în aceeaşi zi în care a dat comanda.

De ce se scumpesc automobilele şi timpul de livrare este mai lung. Explicaţiile unui importator

Pe lângă problema inflaţiei cu care s-a confruntat Europa după pandemie, există şi câteva aspecte legate de sectorul auto.

Subaru Motors Trading (SMT), care aduce în România automobile din Coreea de Sud şi China, Subaru, SsangYong şi MG, spune că creşterea costurilor pe lanţul de aprovizonare şi noile cerinţe europene de securitate GSR – 2 (General Safety Regulation) au condus la preţuri mai mari.

Preţurile au crescut. La toţi producătorii s-a întâmplat acest lucru. Unul dintre motive este situaţia din Marea Roşie (navele comerciale sunt atacate de rebelii houthi), toate vapoarele trebuie să ocoloească Africa şi inevitabil costurile sunt mai mari, durata de aprovizionare este mai mare. Un alt motiv al creşterii preţurilor este acest update făcut maşinilor pe partea de securitate, acel GSR-2, sistemul de conectare a maşinilor la numărul de urgenţă 112. Sunt servicii pe care fiecare producător a trebuit să le introducă, s-au transpus în costuri. Fiecare producător a operat creşteri de preţuri mai mari sau mai mici„, a declarat, pentru Puterea.ro, Alexandru Damian, director adjunct al SMT.

El a precizat ca range-ul de preţuri la modelele vândute de SMT în România începe de la 19.000 de euro şi ajunge la 65.000 de euro, iar în ultimul an preţurile au crescut cu 1.000-1.500 de euro pe fiecare model.

Termenul de livrare este de aproximativ 4-6 luni din momentul în care se dă comanda în showroom.

Pe de altă parte, a explicat reprezentantul companiei auto, sunt precomenzi date, sunt sute de maşini Subaru, SsangYong şi MG date în producţie, în anumite etape, sunt maşini deja produse care se află deja pe vapor în drum spre România, sunt maşini deja ajunse în Europa sau maşini care au fost date în producţie la fabrică abia în luna septembrie, astfel încât clienţii au de unde alege.

Este puţin probabil ca, dintre toate specificaţiile şi opţiunile fiecărui model, un client să nu îşi găsească maşina potrivită, iar dacă niciuna dintre maşinile aflate în diferitele etape descrise mai sus nu se potriveşte gustului său îi va fi livrată în interiorul acestui termen maxim de 6 luni, a mai spus Alexandru Damian.

Piaţa românească de maşini electrice a scăzut puternic, cu 37%, în primele 9 luni din 2024.

Specialiştii văd o redresare atunci când vor intra pe piaţă a modele sub 20.000 de euro şi din segmentul 20.000-25.000 de euro.

Citeşte şi: Scenariu de coşmar: Ai cumpărat recent Dacia Spring? Mai trebuie să dai 2.000 de euro