Podul de la Brăila, asfaltat pentru a patra oară cu o nouă rețetă bituminoasă specială
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, inaugurat pe 6 iulie 2023, a intrat din nou în lucrări de asfaltare, pentru a patra oară de la deschiderea sa. Constructorul susține că va folosi de această dată o nouă mixtură bituminoasă, adaptată specificului acestui pod unic în România, conceput să reziste 120 de ani.
Circulația a fost deviată pe banda 1 pentru ambele sensuri, iar viteza este restricționată la 30 km/h. Lucrările vor dura șase zile, conform Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Buzău.
Podul, cel mai mare de acest tip construit vreodată în România și al treilea ca dimensiune din Europa, a prezentat încă de la scurt timp după inaugurare probleme legate de asfaltul care s-a deformat sub greutatea traficului, inclusiv a celui greu. Constructorul, Asociarea WeBuild (fostă Astaldi), susține că această nouă rețetă de asfalt a fost testată într-un laborator din Italia și este adaptată pentru specificul tehnic al podului.
Camioanele grele scapă de controale pe podul de la Brăila
Între timp, o problemă suplimentară a fost raportată de ziarul Puterea, care a observat că vehiculele grele scapă de controale riguroase pe podul de la Brăila. Un camion aparținând unei companii cunoscute de construcții a fost surprins traversând podul fără a fi controlat, în timp ce alte vehicule erau oprite pe celălalt sens de mers. Această situație ridică semne de întrebare cu privire la modul în care se aplică reglementările pentru traficul greu, mai ales în contextul deteriorărilor repetate ale asfaltului.